nieuws

QR-codes steeds vaker op voedselproducten

Algemeen

QR-codes steeds vaker op voedselproducten

Steeds meer betalingen verlopen dit jaar via een QR-code, dit meldt NOS. Consumenten scannen steeds vaker de QR-code op een product waarna zij via een internetbankierapp een beveiligings code invoeren, om zo het product te betalen. Ook op voedselverpakkingen komen de codes meer terug voorspelt ABN.

In een blog geeft Rob Morren, Sector Banker Food bij ABN AMRO, meer informatie over de QR-code.

Meer informatie bij een product

Uit onderzoek van ABN en marktonderzoeksbureau GfK in 2018 blijkt dat 46 procent van de Nederlandse consumenten wel eens een QR-code gebruikt. Volgens ABN kan de toename in betalingen via QR-code de doorslag geven om deze in de toekomst meer te gebruiken.

QR-codes kunnen bijvoorbeeld ook op groente-, fruit- of vleesverpakkingen. Aan de hand van een QR-code kan de consument bijvoorbeeld achter informatie komen over herkomst, teelmethoden en productieomstandigheden.

Reageer op dit artikel