nieuws

Naturli Foods introduceert plantaardig gehakt bij Albert Heijn

Algemeen

Naturli Foods introduceert plantaardig gehakt bij Albert Heijn

Albert Heijn heeft vanaf 8 januari een nieuw product in de schappen liggen. Het merk Naturli Foods voorziet 650 Albert Heijn winkels van plantaardig gehakt. Met dit product is de vraag van consumenten om meer vleesvervangers in de winkel te hebben beantwoord.

Debby van Velzen, communicatiemedewerker bij de Nederlandse Vereniging voor Veganisme: “Ik verwacht dat de vraag naar plantaardige producten steeds verder toe zal nemen. Als vereniging zien we dat veganisme een enorme groei doormaakt en meer dan alleen een trend is­­­­­.”

Niet van echt te onderscheiden

Het product is ontwikkeld in Denemarken en 100 procent plantaardig. Het lijkt op vers rundergehakt. Dit omdat de kleur en textuur overeenkomen met de niet-plantaardige versie.

In het product zelf zit kokosvet. Dit maakt het product vet en zorgt voor smaak. Rode biet gebruikt Naturli om de rode kleur te realiseren.

Soja creëert een hoog eiwitgehalte. Tarwe zorgt voor de juiste structuur en textuur en tomaat en geroosterde amandelen geven het product de smaak mee van umami.

Albert Heijn ziet een groei in de vraag naar plantaardige producten. Bijvoorbeeld door milieu en gezondheid maar ook door een beter aanbod. Naturli speelt daarop in met producten als plantaardig gehakt en plantaardige burgers.

Ambitieus

Het doel van Naturli Foods is om binnen een periode van drie jaar een marktaandeel van 10% te veroveren op de markt in Nederland voor plantaardig gehakt.

De producten van liggen vanaf 8 januari in de schappen. Het gehakt gaat 3,69 euro kosten en de burgers 2,79 euro.

Reageer op dit artikel