nieuws

Knorr steunt goede doelen wanneer consument hun reclames kijkt

Algemeen

Knorr steunt goede doelen wanneer consument hun reclames kijkt

Knorr is een samenwerking aangegaan met Good-Loop, maker van video-advertenties. Wanneer een consument minimaal vijftien seconden naar een advertentie van Knorr kijkt, kan hij een goed doel kiezen dat geld ontvangt van Unilever.

De pilot duurt vier weken, waarin de consument bij het zien van reclames voor Chicken Stock Pot en Beef Concentrated Stock na vijftien seconden kan kiezen voor één van de drie goede doelen. De keuze bestaat uit The People’s Kitchen, The Trussel Trust en WaterAid.

Vijftig procent van het advertentiegeld gaat naar het goede doel, de rest gaat naar Good-Loop en Knorr. De gekozen doelen sluiten aan bij Knorr’s inzet voor een duurzame wereld. Ook geeft het merk de consument een manier om een positieve impact uit te oefenen op de maatschappij.

Reactie Knorr

Philippa Atkinson, senior brand manager bij Knorr UK & Ierland, is enthousiast over de samenwerking. “Als duurzaam merk zijn we altijd op zoek naar partners met dezelfde waarden als ons. Een concept als dit, waarbij de consument onze advertentie kijkt in ruil voor een donatie aan een goed doel, is nog nooit eerder uitgevoerd bij een merk van Unilever. We zijn erg benieuwd naar de resultaten.”

Unilever stelt zichzelf doelen voor haar online advertenties wat betreft het aantal kijkers en de waarde van de advertenties. Wanneer de pilot met Knorr een succes is, kan Unilever het concept ook toepassen op haar andere merken en producten.

Unilever Foundry

Via het platform Unilever Foundry hebben in de afgelopen vier jaar al meer dan honderd pilots plaatsgevonden, waarbij wordt samengewerkt met start-ups, meestal innovatieve technologische bedrijven.   


Reageer op dit artikel