artikel

Anuga bijna volgeboekt

Algemeen

Vier maanden voordat de Anuga van 10 tot 15 oktober haar 30e editie in Keulen viert, is al 96% van de 300.000 m2 beurvloer verhuurd. Beursorganisatie Kölnmesse verwacht, ondanks de recessie, de editie van 2007 te evenaren.

‘Corporate social responsibility’ wordt het thema van de Anuga Executive Summit waaraan de top van de internationale retail en industrie deelneemt. Voor het eerst wordt er tijdens de beurs een conferentie gewijd aan halal-voedingsmiddelen. In een globaliserende wereld met naar schatting 1,4 tot 1,8 miljard moslims worden halalproducten als een sterke groeimarkt beschouwd. Lees over deze trend het artikel ‘Halal voor iedereen’ in ditzelfde nummer.

Dranken
De belangrijkste trends in dranken worden gepresenteerd via de ‘Trend Forum Drinks’ een nieuw informatieplatform in beeld (expositie) en geluid (conferentie). Verder kunnen producenten tot eind augustus hun meest innovatieve voedingsmiddelen via de algemene website www.anuga.com aanmelden voor de innovatie-award Tast09.

Trends
Behalve de tien vakbeurzen – veelal productcategorieën – die de organisatie heeft vastgesteld om het aanbod overzichtelijk te houden, heeft zij ook trendthema’s vastgesteld: biologische producten, specialiteiten, health & functional food, huismerken (volgens organisator Kölnmesse is de Anuga hiervoor de grootste beurs van Europa), koosjere producten, halal food, finger food en vegetarische producten.

Nederland
Vanuit Nederland zullen naar verwachting ongeveer gelijke aantallen leveranciers (211) en bezoekers (7.900) vertrekken naar de stad van de eau de cologne als in 2007. Meer dan 6.000 exposanten uit circa 100 landen en 164.000 bezoekers uit meer dan 170 landen worden verwacht. Naar schatting is 80% van de exposanten en 56% van de vakbezoekers afkomstig uit het buitenland.

Reageer op dit artikel