nieuws

Plus haalt ongezonde producten uit het zicht van kinderen

Algemeen

Plus haalt ongezonde producten uit het zicht van kinderen

Ongezonde kinderproducten liggen niet langer op kinderooghoogte in de schappen van supermarktketen Plus. In de loop van dit jaar worden de producten hoger dan 1,20 meter in het schap geplaatst.

De supermarktketen kiest hiervoor omdat zij kinderen minder wil verleiden en A-merk fabrikanten wil aansporen om hun verpakkingen met kindermarketing aan te passen. Promotie van ongezonde voeding zoals chocolade, suikerwerk, koek en tussendoortjes kan volgens hen bijdragen aan overgewicht, de supermarkt wil kinderen hiertegen beschermen. In 2017 heeft Plus al alle huismerkverpakkingen aangepast.

Eerdere initiatieven

Het verplaatsen van de ongezonde producten sluit aan bij een reeks stappen die Plus eerder al zette om consumenten te helpen met het maken van bewuste keuzes. Zo introduceerde de supermarktketen eerder al de suikermeter op het schap bij de ontbijtgranen, de caloriemeter voor frisdranken en de vezelmeter voor brood. Daarnaast promoot Plus de consumptie van groente en fruit.

Reactie Alliantie Stop Kindermarketing

Mark Wijne van de Alliantie Stop Kindermarketing geeft aan erg blij te zijn met de actie van Plus. ‘Dit is een stap in de goede richting van het helemaal stoppen met kindermarketing van ongezonde producten. We hopen dat meer productgroepen volgen.’

Reageer op dit artikel