De bijeenkomst vindt plaats in het Miele Experience Center en wordt ondersteund door de Nierstichting. Sprekers uit wetenschap, retail en industrie delen hun inzichten en oplossingen. Internist-nefroloog prof. dr. Martin de Borst legt uit waarom we “zoutverslaafd” zijn: “Veel mensen denken goed bezig te zijn door geen zout toe te voegen, maar het verborgen zout - in brood, sauzen en pakjes - is het echte probleem.”
Ook de retail levert een bijdrage. Chantal Goenee, adviseur duurzaamheid en gezondheid bij Lidl, vertelt hoe de supermarkt klanten helpt gezondere keuzes te maken. “We willen dat mandjes vanzelf gezonder gevuld worden,” aldus Goenee.
Tijdens het event worden innovaties en best practices gedeeld door supermarkten, producenten en ingrediëntleveranciers. Samen zoeken zij naar haalbare businesscases voor zoutvervangers, met oog voor zowel preventieve als curatieve zorgkosten. Het event is gericht op professionals uit de voedings- en ingrediëntenindustrie en start om 12.00 uur. Aanmelden kan via deze link.