• Nieuwsbrieven
  • Magazine
  • Events
  • Vacatures
  • Over VMT
InloggenAbonneren
VMT
VMT
AbonnerenInloggen
  • voedselveiligheid
  • wetgeving
  • r&d
  • duurzaamheid
  • foodtrends
  • belgië
  • economie & bedrijven
  • mensen & loopbaan
  • marketing & consument
  • voeding & gezondheid
  • technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Magazine
  • Events
  • Vacatures
  • Over VMT
VMT
VMT
  • voedselveiligheid
  • wetgeving
  • r&d
  • duurzaamheid
  • foodtrends
  • belgië
  • Meer thema's...
    • economie & bedrijven
    • mensen & loopbaan
    • marketing & consument
    • voeding & gezondheid
    • technologie & techniek
    • Product & Bedrijfsnieuws

Overzicht

Consumenten niet gevoelig voor goedkopere gezonde producten (update)

Consumenten niet gevoelig voor goedkopere gezonde producten (update)

Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)

Albert Heijn in nauw overleg met Callebaut: Delicata chocoladeletters op tijd in het schap

Albert Heijn in nauw overleg met Callebaut: Delicata chocoladeletters...

Op dit moment is de productie van de chocoladeletters van Albert Heijn nog niet begonnen vanwege de salmonella besmetting in de fabriek van Barry...

Kan de supermarkt de verkoop van vleesvervangers stimuleren?

Kan de supermarkt de verkoop van vleesvervangers stimuleren?

Plantaardige vleesvervangers zijn niet meer weg te denken en krijgen een steeds prominentere rol in onze dagelijkse voeding en ook in het...

De consument verspilt thuis nog steeds jaarlijks zo’n 34 kilo aan voedsel.

Besparen op je boodschappen? Minder voedsel verspillen levert 120...

De huidige inflatie is vooral terug te zien in de stijging van de prijzen van voedingsmiddelen. Die waren volgens het CBS vorige maand fors duurder:...

A-merken in jaar tijd 10% duurder, huismerken 7% erbij

A-merken in jaar tijd 10% duurder, huismerken 7% erbij

De prijzen van A-merken in de supermarkt stegen in een jaar tijd harder dan die van huismerken. De prijzen van A-merken gingen 10% omhoog, die van...

Ophef over 'zuivelleugens' rond lege melkschappen bij Jumbo

Ophef over 'zuivelleugens' rond lege melkschappen bij Jumbo

Jumbo kampte met lege schappen bij verse melk. De excuses die hiervoor zijn opgehangen bij de verschillende winkels zorgden voor ophef op social...

Jan-Willem Grievink: 'Bakkerij en meelfabrikant moeten loskomen van kilo-denken'

Jan-Willem Grievink: 'Bakkerij en meelfabrikant moeten loskomen van...

Jan-Willem Grievink is er duidelijk over: de bakkerijbranche moet af van het denken in kilo’s. 'Zo denkt de consument niet. Die wil een ontbijt kopen...

Grootste supermarkten in het Verenigd Koninkrijk promoten goedkoop vlees

Grootste supermarkten in het Verenigd Koninkrijk promoten goedkoop...

Engelse supermarkten blijken te falen in het nakomen van hun klimaatverplichtingen. Met hun aanbiedingen stimuleren ze hun klanten meer vlees te...

Jongere en rijkere Nederlanders eten meer vlees- en zuivelvrij

Jongere en rijkere Nederlanders eten meer vlees- en zuivelvrij

Er wordt in Nederland steeds minder vlees gegeten. Hoevéél minder is afhankelijk van leeftijd en inkomen.

Unilever maakt vet-, zout- en suikerscore in producten inzichtelijker

Unilever maakt vet-, zout- en suikerscore in producten inzichtelijker

Unilever gaat onder druk van investeerders het suiker-, vet- en zoutgehalte van zijn producten beter inzichtelijk maken. Het levensmiddelenconcern...

Volgende pagina
Bekijk vacatures

Kennisgebieden

  • Voedselveiligheid & Kwaliteit
  • Wetgeving & Toezicht
  • Duurzaamheid & MVO
  • Ingrediënt & Product
  • Technologie & Techniek
  • Voeding & Gezondheid
  • Marketing & Consument
  • Mensen & Loopbaan
  • Economie & Bedrijven
  • Product & Bedrijfsnieuws

Uitgelicht

  • Agenda
  • Lezingen
  • Podcasts
  • Video
  • Kennis uit de markt
  • Startup belicht
  • Digitaal Magazine
  • Nieuwsbrieven

Service

  • Abonneren
  • Contact
  • FAQ
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Werken bij VMN media

Boeken

  • Microbiologie

VMT is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen