
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Plantaardige vleesvervangers zijn niet meer weg te denken en krijgen een steeds prominentere rol in onze dagelijkse voeding en ook in het...
Jan-Willem Grievink is er duidelijk over: de bakkerijbranche moet af van het denken in kilo’s. 'Zo denkt de consument niet. Die wil een ontbijt kopen...
Onlangs maakte Albert Heijn bekend dat ze al starten met het Nutri-Score-logo 6000 eigen merkproducten te zien op de elektronische schapkaartjes, in...
Albert Heijn verwacht dat het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de Nutri-Score snel invoert. Dit meldt Distrifood.
De ontbijt- en broodvervangersmarkt – tussendoortjes incluis - wist overall minder te profiteren van de coronapandemie. Thuiswerken drukte de...
Er vindt steeds meer fraude plaats in de online verkoop van voedingssupplementen. Volgens het FAVV is het belangrijk om niet zomaar alle online...
Hibiscus, yuzu, mocktails, zonnebloempitten en vertical farming. Het zijn volgens het expertpanel van Amazon-dochter Whole Food Market enkele van de...
Starbucks koffie is na twee jaar de met afstand succesvolste introductie in de supermarkten uit 2019. Ook Bud-pils en Leffe alcoholvrij doen het nog...
Het meeste voedselaanbod en de promoties in supermarkten en horecaketens vallen niet in de Schijf van Vijf en stimuleren geen gezonde voedselkeuzes....