nieuws

PepsiCo kondigt tweede ronde Nutrition Greenhouse-programma aan

Economie & Bedrijven

PepsiCo kondigt tweede ronde Nutrition Greenhouse-programma aan

Vanaf vandaag kunnen start-ups in de voedingssector zich aanmelden voor de tweede ronde van het Nutrition Greenhouse-programma. Een initiatief van PepsiCo om ondernemingen in de voedings- en drankenindustrie te helpen ontwikkelen en groeien.

Er is in totaal €300.000 beschikbaar voor beurs en prijzengeld voor maximaal tien start-ups die zich onder andere richten op gezondheid, welzijn en belangrijke lifestyletrends. Ondernemingen kunnen zich tot 11 juni 2018 inschrijven.

Nutrition Greenhouse-programma

Merken met een omzet van vijf miljoen euro of minder kunnen zich aanmelden voor het programma. Om geselecteerd te worden moeten de ondernemingen aan verschillende criteria voldoen waaronder een duidelijke focus op gezondheid en een aantoonbare purpose-driven impact (zoals duurzaamheid of ondersteuning van lokale gemeenschappen).

Beurs en mentorprogramma

Tien geselecteerde ondernemingen ontvangen een bedrag van €20.000 en nemen deel aan een mentorprogramma van 6 maanden.

In het mentorprogramma worden de ondernemers een-op-een gekoppeld aan leidinggevenden van PepsiCo, van wie de sectorexpertise kan helpen directe obstakels te overwinnen en sneller te groeien. Aan het eind van het programma krijgt het winnende bedrijf een prijs van €100.000 om verder te groeien.

Groei van 10 miljoen in eerste editie

In de eerste editie in 2017 realiseerden acht ondernemingen gedurende de looptijd van het programma een geschatte gezamenlijke groei van meer dan €10 miljoen – oftewel een verviervoudiging van de verkopen gedurende de looptijd van het programma.

“De start-ups van 2017 scheppen een spannend en inspirerend precedent voor deze nieuwe editie: alle acht ondernemingen hebben een sterke groei gerealiseerd. Bij PepsiCo zijn we ons ervan bewust dat wij een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de groei van toekomstige voedingsmerken en richting kunnen geven aan de ontwikkeling van onze sector,’ aldus Juan Ignacio Amat, Vice president Nutrition bij PepsiCo West Europa en Sub-Saharan Afrika.

Reageer op dit artikel