Innoveren en efficiënt produceren? Foodbedrijven van groot tot klein vertellen hoe zij dit aanpakken

Foodbedrijven moeten innoveren om bij te blijven. Maar een soepele efficiënt draaiende fabriek is even belangrijk. Hoe pakken foodbedrijven zoals Me-at, Euro Caps, Nestlé en Karma Kebab dit aan?

VMT organiseert op 13 april een online event: Food Process Update waar we met productontwikkelaars, productiemanagers en kwaliteitsmanagers discussiëren over dit onderwerp.

Ook sales belangrijk

Willem Cranenbroek, ceo van Me-at zal vertellen hoe zijn bedrijf met dit spanningsveld omgaat. Me-at produceert vleesvervangers voor private label. “Hierdoor is de afdeling sales heel belangrijk in de samenwerking.”

Innovaties en efficiënt produceren in contract manufacturing

Multinational Nestlé produceert en innoveert veelal in eigen fabrieken. Een nieuw ontwikkeld product kan worden geproduceerd in een fabriek buiten Nestlé. Het inzetten van de juiste expertise, een degelijke selectieprocedure en transparante samenwerking is vereist in het traject van productidee tot markintroductie. John Williams en Martijn ten Have vertellen hoe zij dit bij hun bedrijf aanpakken.

Optimaliseren na marktintroductie

Als een nieuwe innovatie voor 80% geoptimaliseerd is, gaat het de markt al op. Daarna wordt er aan de overige 20% gewerkt. Dit proces zorgt voor snelheid, maar maakt het ook complex. R&D Director Kachung Tsang vertelt tijdens de Food Process Update op 13 april aanstaande over deze innovatie-aanpak. Hij deelt wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Tsang is sinds begin dit jaar werkzaam bij de producent van koffiecapsules.

Plantaardige kebab: van festival naar retail

Karma Kebab (voorheen Karma Shoarma) startte op festivals maar richtte zich door de coronacrisis op de retail. Wat deze omslag voor het nog jonge bedrijf betekent, vertellen ze tijdens het event.

Bekijk het gehele programma van het online event Food Process Update.

Dit vind je misschien ook interessant