nieuws

‘Swinkels Family Brewers groeide door overnames en strategische samenwerkingen’

Algemeen

‘Swinkels Family Brewers groeide door overnames en strategische samenwerkingen’

De capaciteitsuitbreiding bij Holland Malt en brouwerij Habesha zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor een omzetstijging van 8,2 procent bij Royal Swinkels Family Brewers in 2018. Ook de merken La Trappe, Rodenbach en Cornet groeiden flink.

Dit blijkt uit het jaarverslag van 2018. De netto-omzet was 713 miljoen euro. De 26 merken verenigd binnen Swinkels Family Brewers verkochten acht miljoen hectoliter bier en 856 hectoliter frisdrank.

Bier&cO

De thuismarkt was een uitdaging voor het merk Bavaria. Daarom investeerde de brouwerij in de terugkeer van: ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’.

Bovendien draagt Swinkels Family Brewers de overname van Bier&cO aan als belangrijk moment. Het bedrijf is één van Europa’s grootste speciaalbierimporteurs. Deze overname verbreedt het portfolio van de brouwerij.

Circulair ondernemen

Het bedrijf kijkt ook naar de toekomst. In 2020 wil Swinkels voor vijftig procent circulair ondernemen. Swinkels gaat daartoe de inkoop verduurzamen, bewuster produceren en meer materialen hergebruiken.

Een voorbeeld van deze beweging naar een circulair productieproces is het verbranden van ijzerpoeder om warmte op te wekken. Dit doet Swinkels samen met TU Eindhoven.

Reageer op dit artikel