nieuws

Aviko lanceert SuperCrunch Fresh friet die knapperig blijft

Ingrediënt & Product

Aviko lanceert SuperCrunch Fresh friet die knapperig blijft

Aviko foodservice lanceert de nieuwe SuperCrunch Fresh friet. Die blijft extra lang knapperig en zou daarom beter geschikt zijn voor afhalen en thuisbezorging dan andere friet.

Met de knapperige friet speelt Aviko in op de stijging in de thuisbezorgingsmarkt. De omzet van thuisbezorging steeg in 2017 naar 1,3 miljard euro en de verwachting is dat het in 2018 met nog 20 procent stijgt.

Consumentenonderzoek

In een consumentenonderzoek gaf 83 procent aan knapperigheid van de friet de belangrijkste eigenschap te vinden. Knapperigheid zou een struikelblok zijn voor consumenten om friet te laten bezorgen. Vaak worden patatjes zacht en slap wanneer er veel tijd zit tussen bakken en consumptie, bijvoorbeeld bij bezorgen. 81 procent van de consumenten gaf dan ook aan vaker friet te bestellen als ze wisten dat deze warm en knapperig aan komen.

Assortiment aardappelproducten PR-campagne

Supercrunch Fresh friet is onderdeel van een groot assortiment aan aardappelproducten waaronder friet, gratin, rösti en snacks.

PR-campagne

De friet is vanaf maandag 5 maart beschikbaar. Ook de PR-campagne zal van start gaan met onder andere consumentencommunicatie in en rondom cafetaria, online reclame en speciale verpakkingsvormen.

Reageer op dit artikel