nieuws

Coca-Cola introduceert Fuze Tea, grootste merkintroductie in 10 jaar

Ingrediënt & Product

Coca-Cola introduceert Fuze Tea, grootste merkintroductie in 10 jaar

Sinds 1 januari 2018 kan Nederland kennis maken met een nieuw ijstheemerk Fuze Tea. Het is de grootste introductie van Coca-Cola Nederland sinds de introductie van Coca-Cola zero, 10 jaar geleden.

Fuze Tea is een mix van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten. Speciaal voor de Nederlandse consument heeft Coca-Cola een selectie van Fuze Tea-varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Nederlandse smaakvoorkeuren.

Zes smaken

Fuze Tea is verkrijgbaar in zes smaken. Twee bijzondere varianten Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomille en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon. Fuze Tea is caloriearm (met uitzondering van de Sparkling-variant) en wordt gemaakt op basis van duurzaam ingekocht thee-extract.

Duurzaamheidsplan Coca-Cola

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het duurzaamheidsplan van Coca-Cola in West-Europa. In het actieplan zijn suikerreductie, maatschappelijke betrokkenheid en recycling belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee die afkomstig is van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing. Fuze Tea zit in 100 procent recyclebare verpakkingen.

Breed assortiment

Fuze Tea is binnenkort verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on-the-go’ locaties en in de horeca. Fuze Tea is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 1.5L, 1.25L, 200ml, 250ml en 400ml.

Reageer op dit artikel