nieuws

Nestlé verkoopt Amerikaanse snoepdivisie aan Ferrero

Economie & Bedrijven

Nestlé verkoopt Amerikaanse snoepdivisie aan Ferrero

Voedingsgigant Nestlé maakt bekend zijn Amerikaanse snoeptak voor omgerekend €2,4 miljard aan het Italiaanse Ferrero te verkopen. De ruim twintig merken die naar Ferrero gaan, zijn goed voor 3% van de omzet van Nestlé.

Het gaat hierbij om populaire lokale chocolade- en zoetwarenmerken zoals Butterfinger, Raisinets, Crunch, Wonka, SweeTarts en FunDip. De bakproducten van Toll House vallen niet onder de verkoop. Nestlé wil dit merk verder ontwikkelen.

Ferrero

Ferrero zal de Amerikaanse productiefaciliteiten en de werknemers van Nestlé in Bloomington, Franklin Park en Itasca overnemen.

Giovanni Ferrero, ceo van de Ferrero groep: “Deze tak heeft een uitstekend portfolio van iconische merken met een rijke geschiedenis en een enorme bekendheid.”

“In combinatie met Ferrero’s huidige aanwezigheid in de Verenigde Staten, waaronder de onlangs overgenomen Fannie May Confections Brands en de Ferrara Candy Company, kunnen we op een aanzienlijk grotere schaal een breder portfolio van hoogwaardige producten in de chocoladesnack, zoetwaren en seizoensgebonden categorieën aan onze klanten aanbieden”, gaat Ferrero verder.

Ferrero wordt met de transactie de op twee na grootste zoetwarenproducent in de Verenigde Staten. Op dit moment is het Italiaanse bedrijf in de VS bekend met Tic Tac, Ferrero Rocher-pralines en Nutella hazelnootpasta.

Investeringen andere categorie

Ceo Mark Schneider van Nestlé: “Deze zet helpt Nestlé bij het investeren en innoveren in verschillende categorieën waarin wij een sterke groei zien in de toekomst, zoals gebotteld water, koffie, diepgevroren maaltijden en babyvoeding.”

De transactie wordt naar verwachting aan het eind van het eerste kwartaal van 2018 afgerond.

Reageer op dit artikel