Startup Greenforce introduceert vegan spreads in poedervorm

Startup Greenforce introduceert vegan spreads in poedervorm
Startup Greenforce lanceert 3 smaken vegan spreads in poedervorm

Startup Greenforce lanceert vegan spreads voor op brood op als dip voor bij de borrel. De startup introduceert drie verschillende smaken. De poedermixen kunnen door toevoeging van water omgevormd worden tot de spreads.

Greenforce komt met drie verschillende smaken spreads: aardappel-bieslook, paprika-kruidenkaas en curry-mango. De spreads zijn volgens de startup lang houdbaar doordat ze in poedervorm geleverd worden. De consument moet zelf een beetje plantaardige olie en water toevoegen aan de poedermix, waarna door mengen de spread gevormd wordt.

Plantaardig op de boterham

Greenforce heeft al een assortiment aan vegan producten in poedervorm variërend van ei en melk tot vlees en vis. De startup lanceert nu spreads omdat zij van mening is dat er te weinig plantaardige alternatieven zijn voor op de boterham. De spreads kunnen daarnaast ook gebruikt worden als dip, stelt Greenforce.

Biologische grondstoffen

De mixen zijn plantaardig en biologisch. “Naast de keuze voor plantaardige producten verduurzamen we onze product range, waar mogelijk, stap voor stap door gebruik te maken van biologische grondstoffen. Na de biologische haverdrink zijn de spreads de nieuwste biologische toevoeging aan ons assortiment”, vertelt oprichter Thomas Isermann.

Carmen Groeneveld

Carmen Groeneveld

Redacteur VMT

Carmen Groeneveld is redacteur bij VMT met als aandachtsgebieden Wetgeving & Toezicht, Ingrediënt & Product, Economie & Bedrijven en startups.

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg 

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg

Suiker reduceren in voedingsmiddelen is nog niet zo makkelijk. Het dient niet alleen voor de zoete smaak, maar heeft ook vele functionele...

Foto: Kentaur op Free From Food Expo

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch: 9 spelers die innovatie...

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch. Het zijn consumententrends waar producenten uit de bakkerijsector op hun eigen manier een draai aan kunnen...

foto: shutterstock

Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels...

Half-om-halfgehakt kennen de meeste producenten wel. Albert Heijn introduceert een nieuw soort hybride product: rundkip. De supermarkt wil met deze...

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Upfront heeft een shake ontwikkeld met eiwit uit een reststroom van bier. Volgens het bedrijf is het de meest functionele plantaardige eiwitshake op...

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

STARTUP BELICHT - "Eten dat je deelt, is twee keer zo lekker", stelt de oprichter van Kadir's. Omdat hij op feestjes steeds buiten de boot viel qua...

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat blijft een dilemma' (podcast)

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat...

Deze podcast is de eerste van drie podcasts waar redacteur Dionne Irving met eiwitexpert Jeroen Willemsen terugblikt en vooruitkijkt op de...

19-10-2024 | SIAL Parijs

19-10-2024 | SIAL Parijs

Voedingsmiddelenbeurs SIAL vindt plaats van 19 tot en met 23 oktober 2024 in Paris Nord Villepinte. SIAL viert haar 60ste verjaardag.

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met falafelkruiden: 10 trends in snacks en zoetwaren

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met...

Consumenten weten steeds meer over de ingrediënten in de voedingsproducten die ze kopen. Ze worden daardoor kritischer en verwachten ook eerlijke...