SIAL 2022 in teken van voeding van de toekomst

SIAL 2022 in teken van voeding van de toekomst

De SIAL Paris, internationale vakbeurs voor de voedingsmiddelenbranche, wordt dit jaar georganiseerd van 15 tot en met 19 oktober, wil een unieke kijk geven op alle foodinnovaties wereldwijd.

Tijdens deze editie opent de Sial Paris het maatschappelijke debat rond het thema 'Own the Change', dat in 2020 van start ging. Hiermee wil de organisatie de branche handvatten bieden om de voedingsmiddelen van de toekomst te bedenken.

Preview programma

Deze SIAL-editie kent een aantal programma highlights, waarvan we er hieronder een aantal uitlichten.

SIAL Innovation

Een overzicht van de beste voedingsmiddeleninnovaties uit de hele wereld. Exposanten kunnen hun kandidatuur indienen t/m 12 augustus 2022. Een jury van deskundigen zal de bedrijven met de meest vernieuwende producten in hun categorie bekronen.

SIAL Start Up

Een gloednieuwe zone die in samenwerking met Start-up Sesame en FoodTech een mooie selectie startups zal presenteren. Bezoekers zullen er de meest innovatieve Franse en internationale startups kunnen ontdekken.

SIAL Insights/Think Tank

Omvat exclusieve studies over consumentenverwachtingen, productinnovaties, en trends in de voedingsmiddelenindustrie. Een nieuwe partner, NDP Group, voegt zich bij het team van deskundigen van Kantar Protéines XTC dat verantwoordelijk is voor het Trend Book.

SIAL Podcast

Is een nieuwe maandelijkse nieuwsuitzending over de voedingsmiddelenindustrie, die het hele jaar door informatie geeft aan de branche.

Wat betekent 'Own the change'?

Audrey Ashworth, directeur SIAL
Audrey Ashworth, directeur SIAL

Audrey Asworth is op 1 januari directeur van de Sial Paris geworden, onder leiding van Nicolas Trentesaux. Ze nam het stokje over van Adeline Vancauwelaert. Twee vragen aan Asworth over het thema:

Wat betekent het thema Own the Change voor u?

"Het herinnert ons eraan dat we allemaal actieve deelnemers zijn aan de verandering die gaande is, en dat we de ecologische, ethische, digitale en demografische uitdagingen waarvoor de planeet staat moeten aanpakken. Het is aan ons om de uitdagingen van voedselzekerheid en veranderingen in consumptiegewoonten aan te gaan. Het betekent ook nieuwe talenten scouten en jonge talenten koesteren die staan te popelen om actief bij te dragen aan het ecosysteem van de toekomst."

Wat zijn de ambities van de SIAL?

"We streven ernaar meer te zijn dan alleen maar een vakbeurs. Ik wil drie specifieke gebieden ontwikkelen: Zakelijk: omvang en diversiteit van de beurs blijven vergroten, en de contacten en ontmoetingen tussen deelnemers zowel voor, tijdens als na het evenement bevorderen en faciliteren. Inspiratie: informatie en diensten bieden die professionals uit de branche in hun ontwikkeling stimuleren, en hen voorzien van pertinente hulpmiddelen die ze het hele jaar door kunnen gebruiken. Ervaring: Meer begeleiding en adviezen, en het beursbezoek verbeteren en vergemakkelijken. En natuurlijk de gezellige sfeer te behouden die de SIAL Paris kenmerkt."

Willem Paul de Mooij

Willem Paul de Mooij

Hoofdredacteur VMT

Willem Paul de Mooij is hoofdredacteur van VMT. Binnen VMT schrijft hij vooral over het thema Voedselveiligheid & Kwaliteit.

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg 

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg

Suiker reduceren in voedingsmiddelen is nog niet zo makkelijk. Het dient niet alleen voor de zoete smaak, maar heeft ook vele functionele...

Foto: Kentaur op Free From Food Expo

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch: 9 spelers die innovatie...

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch. Het zijn consumententrends waar producenten uit de bakkerijsector op hun eigen manier een draai aan kunnen...

Plus Retail over plantaardig: 'We moeten versnellen, maar hoe nemen we de klant maximaal mee?'

Plus Retail over plantaardig: 'We moeten versnellen, maar hoe nemen...

'Als we vegan op de verpakking plaatsen, schoppen we de bal voor de grote massa te ver weg'. Aan het woord is Petra Morssinkhof, manager...

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of hamburgers' (podcast)

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of...

'Startups in plantaardig hebben een nog langere adem nodig dan die van 10 jaar geleden. Retailers worden steeds kritischer.' Aan het woord is Remko...

foto: shutterstock

Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels...

Half-om-halfgehakt kennen de meeste producenten wel. Albert Heijn introduceert een nieuw soort hybride product: rundkip. De supermarkt wil met deze...

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Upfront heeft een shake ontwikkeld met eiwit uit een reststroom van bier. Volgens het bedrijf is het de meest functionele plantaardige eiwitshake op...

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat blijft een dilemma' (podcast)

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat...

Deze podcast is de eerste van drie podcasts waar redacteur Dionne Irving met eiwitexpert Jeroen Willemsen terugblikt en vooruitkijkt op de...

19-10-2024 | SIAL Parijs

19-10-2024 | SIAL Parijs

Voedingsmiddelenbeurs SIAL vindt plaats van 19 tot en met 23 oktober 2024 in Paris Nord Villepinte. SIAL viert haar 60ste verjaardag.