Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten...
Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat...
Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat...
Consumenten leggen de verantwoordelijkheid voor eiwittransitie bij supermarkten, voedselfabrikanten en cateraars. Ze verwachten goedkopere...
25% van de foodomzet komt vanuit producten met een keurmerk. Dat blijkt uit de jaarlijkse Monitor Keurmerken Retail van Circana. Volgens de...
In Nederland is 39,7% van de eiwitten die de consument koopt in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Zo blijkt uit de eerste gezamenlijke...
Op 80% van verpakkingen adviseren bedrijven vlees of vis te gebruiken. Dit blijkt uit onderzoek van Wakker. Daarom doet de dierenwelzijnsorganisatie...
De verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot denkt dit jaar voor het eerst geen verlies te draaien, dat vertelt oprichter Jouri Schoemaker. Pieter Pot...
Het ministerie van LNV ontwikkelde een dashboard waar duurzaamheidsvoortgang van 5 supermarkten wordt gevolgd. De data is zo goed mogelijk...
Albert Heijn stopt per direct met de veel bekritiseerde Blue Band Roombeter-campagne.
Supermarktketen Albert Heijn breidt het plantaardig assortiment Terra met 25%. De lijn bestaat nu uit 250 producten. Vier volledig plantaardige...
Albert Heijn heeft in 2023 5,9 miljoen kilogram verpakkingsmateriaal gereduceerd. Door deze reductie heeft Albert Heijn de doelstelling voor 2025 om...