19-10-2024 | SIAL Parijs

19-10-2024 | SIAL Parijs

Voedingsmiddelenbeurs SIAL vindt plaats van 19 tot en met 23 oktober 2024 in Paris Nord Villepinte. SIAL viert haar 60ste verjaardag.

Al 60 jaar brengt SIAL professionals van over de hele wereld samen om onderwerpen in de voedingsindustrie te verkennen. SIAL is een vakbeurs waarbij professionals elkaar ontmoeten en de kwesties in de voedingsindustrie kunnen bespreken. Deze jubileumeditie zal volgens de vakbeurs ook een viering zijn. Gedurende de vijf dagen van het evenement komt de gehele voedingsindustrie samen, zowel tijdens de conferenties als op de beursvloer. De SIAL Paris 2024 ontvangt dit jaar ruim 7.500 exposanten uit meer dan 130 landen, waarbij naar verwachting maar liefst 75% van de bezoekers internationaal zullen zijn. De SIAL Paris is de grootste foodvakbeurs van het jaar, waar wereldwijde innovators, opinieleiders en decisionmakers samenkomen.

Thema "Own the Change"

Onder het thema "Own the Change" wil de SIAL 2024 professionals uit de industrie stimuleren om voortdurende transformaties te omarmen en wereldwijde voedseluitdagingen aan te pakken. Deze collectieve beweging zal worden gevoed door de MVO-initiatieven van exposanten onder de aandacht te brengen en expertise onder de aandacht te brengen door middel van initiatieven zoals SIAL Insights, een tweejaarlijkse analyse van trends in de sector, SIAL Innovation, dat een kijkje biedt in toekomstige ontwikkelingen, en SIAL Startup, dat in 2024 twee keer zoveel veelbelovende startups zal bevatten als tijdens de vorige editie, inclusief concepten die zich in een vroeg stadium bevinden.

Plattegrond

Een van de belangrijkste hoogtepunten is een nieuwe indeling van de beurshallen. Om de bezoekerservaring te verbeteren, komt de SIAL tegemoet aan de wens van 80% van de bezoekers om het aanbod per producttype te presenteren, om zodoende een efficiëntere gang over de beurs te kunnen maken. De nieuwe plattegrond groepeert de exposanten dan ook per thema.

Op het gebied van vertegenwoordigde landen, strijden Frankrijk en Italië om de eerste plaats, waarbij Italië momenteel aan de leiding is qua oppervlakte, met meer dan 16.000 m2. Daarnaast keert China sterk terug met meer dan 6.000 vierkante meter aan paviljoens, terwijl ook Oekraïne en India hun groeiende invloed op het wereldtoneel demonstreren. Ook Nederland is zoals gebruikelijk sterk vertegenwoordigd op de SIAL, met onder meer een collectief Holland Paviljoen.

Met een geschatte komst van 285.000 professionals, waaronder 8.000 grote inkopers met een gecombineerde koopkracht van 50 miljard euro, biedt de SIAL Paris ongeëvenaarde zichtbaarheid en zakelijke kansen op het wereldtoneel. Bovendien dient het evenement als uitgelezen mogelijkheid tot ‘culinaire diplomatie’, met meer dan 100 officiële verwachte delegaties.

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of hamburgers' (podcast)

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of...

'Startups in plantaardig hebben een nog langere adem nodig dan die van 10 jaar geleden. Retailers worden steeds kritischer.' Aan het woord is Remko...

Productinnovaties mei: plantaardige ijsmix en cocktail voor retail

Productinnovaties mei: plantaardige ijsmix en cocktail voor retail

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van mei: plantaardige ijsmix en cocktail voor retail.

foto: shutterstock

Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels...

Half-om-halfgehakt kennen de meeste producenten wel. Albert Heijn introduceert een nieuw soort hybride product: rundkip. De supermarkt wil met deze...

Productinnovaties april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met smaak van koffiecocktail

Productinnovaties april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met...

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met smaak van...

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Reststroom uit bier vormt basis eiwitshake Upfront

Upfront heeft een shake ontwikkeld met eiwit uit een reststroom van bier. Volgens het bedrijf is het de meest functionele plantaardige eiwitshake op...

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

Startup wil Nestlé van halal segment worden: 'Het is geen niche meer'

STARTUP BELICHT - "Eten dat je deelt, is twee keer zo lekker", stelt de oprichter van Kadir's. Omdat hij op feestjes steeds buiten de boot viel qua...

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat blijft een dilemma' (podcast)

Perspectief op plantaardig: 'kiezen tussen isolaat of concentraat...

Deze podcast is de eerste van drie podcasts waar redacteur Dionne Irving met eiwitexpert Jeroen Willemsen terugblikt en vooruitkijkt op de...

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met falafelkruiden: 10 trends in snacks en zoetwaren

Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met...

Consumenten weten steeds meer over de ingrediënten in de voedingsproducten die ze kopen. Ze worden daardoor kritischer en verwachten ook eerlijke...