nieuws

Belgische smoothie-automaat wint award in Londen

Technologie & Techniek

Belgische smoothie-automaat wint award in Londen

De Alberts Smoothie Station, een concept ontwikkeld door Belgische start-up Alberts, won op woensdag 7 maart 2018 de prijs voor Best Technology Innovation op de World Food Innovation Awards in Londen.

De Alberts Smoothie Station is volgens de maker ‘de eerste smoothie-automaat ter wereld die in minder dan 90 seconden een verse, gezonde smoothie maakt met natuurlijke ingrediënten: diepvriesfruit en -groenten en gefilterd water’. Consumenten kunnen met een app hun gepersonaliseerde smoothie samenstellen en bestellen. Sinds juni 2017 is het apparaat al bij een aantal Carrefour-winkels in België te vinden.

“Het idee is om een gepersonaliseerde ervaring te bieden die aansluit bij ieders specifieke noden en voorkeuren,” leggen co-founders Glenn Mathijssen en Philippe Hennin uit. “De vraag naar gezonde alternatieven is een globaal fenomeen. Het feit dat we erkend worden door internationale organisaties, zoals Fi Europe die ons de Future of Nutrition Award schonk en nu de World Food Innovation Awards waar we verkozen zijn tot Best Technology Innovation, geeft ons een enorme boost na jaren van ontwikkeling.” 

Alberts won de award voor Best Technology Innovation uit 15 inzendingen. De beslissing werd genomen door een panel van experts uit alle takken van de voedingsindustrie.

Alberts focust zich vandaag op de Belgische markt via de campagne “Belgium’s Healthy 50“. Zo haalden ze al klanten binnen als Carrefour, Agoria, Vrije Universiteit Brussel en Puratos. Na de geslaagde passage op de Fruit Logistica beurs in Berlijn, in samenwerking met partner Greenyard, bereidt Alberts zich voor op een Europese lancering in 2019.

Reageer op dit artikel