CONTINUITEIT IN VERHANDELBAARHEID

Kwaliteit, training, begeleiding en advies voor bedrijfszeker ondernemen.

KTBA Compliance Group is een ambitieus bedrijf. Best in class, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vastberaden om klanten naar een hoger niveau te tillen. KTBA is sinds jaren toonaangevend in de markt en ontwikkelt innovatieve diensten en producten waar u op zit te wachten. Wij inspireren u graag! Hoe dan? Als strategisch sparringpartner op het gebied van hoogwaardige Quality Assurance-, Riskplaza & Business Assurance-diensten in de food- en consumer goods-branche. Daarnaast biedt KTBA medewerkers carrièreperspectieven bij een maatschappelijk betrokken bedrijf dat zich vol passie inzet voor haar klanten. Klanten en medewerkers staan bij ons immers centraal.

Missie en visie

KTBA ondersteunt en overtreft de verwachtingen van haar klanten met innovatieve, risicobeperkende en proces optimaliserende diensten en tools die de wereld een stukje (voedsel) veiliger maken. Door toegenomen bewustwording onder consumenten stellen deze hogere eisen aan de kwaliteit, voedselveiligheid en de integriteit van producten. Ook kijken consumenten kritischer naar de transparantie en betrouwbaarheid van retailers, producenten en leveranciers, om zo een verantwoorde keuze te maken.

Retailers, normhouders, wetgevers, belangengroeperingen en voedingsmiddelenbedrijven stellen hogere eisen aan Quality Assurance en Business Assurance bij toeleveranciers. Het bieden van gevraagde informatie en garanties wordt hierdoor voor bedrijven steeds complexer.

Bedrijven die actief zijn in de sector Food en Consumer Goods hebben daarom grote behoefte aan specifieke knowhow, strategische adviezen en praktische en organisatorische ondersteuning om te kunnen voldoen aan de eisen van markt en maatschappij.


Strategisch advies op elk gewenst niveau

Behoefte aan een goed advies? KTBA denkt mee met uw organisatie; als sparringpartner of coach voor de QA-manager, om zo gezamenlijk de kwaliteitsdoelen te halen, maar ook op directieniveau als strategisch partner om uw organisatie in de juiste richting te laten ontwikkelen.
Lees meer over hoe KTBA meedenkt

Tijdelijk de beste oplossing, voor elk project een interim specialist

Het is voor voedingsbedrijven vaak een uitdaging om alle kennis en disciplines op het gebied van kwaliteitsmanagement en voedselveiligheid in huis te halen én te houden. Wanneer er tijdelijk behoefte is aan een kwaliteitsmanager of projectspecialist als gevolg van capaciteitsprobleem, kan KTBA ondersteunen met een interim specialist.
Wat onze interim specialist kan betekenen

Uitbesteding van de
kwaliteitszorg

Met de outsourcing mogelijkheden van KTBA wordt elke behoefte van ondersteuning voor de kwaliteitsafdeling ingevuld. Hierdoor kunt u de kwaliteitszorg van uw organisatie geheel of gedeeltelijk uitbesteden, en blijft u continu verzekerd van een kwalitatief goed gecertificeerd systeem.
Ontdek hoe wij samenwerken aan succes

De juiste productinformatie voor retailer en consument

Bij het vermarkten, exporteren of uitbreiden van food of non-food producten krijgt u te maken met de etikettering. Complexe materie waarbij juiste vertalingen en het volgen van lokale wet- en regelgeving belangrijk zijn. Met een deskundig en professioneel advies van onze etiketteringsspecialisten ondersteunen wij onze klanten bij internationale labellings-vraagstukken.
Ondersteuning voor retailers en producenten

Praktische trainingen voor foodprofessionals

KTBA Academy loopt voorop als het om trainingsaanbod gaat. Passend bij ieder niveau in de organisatie. Of het gaat om directie, management of productiemedewerkers. Altijd een trainingsvorm die bij de situatie past.
Hoe wij onze kennis delen

Software voor en door kwaliteitsmanagers

De specialisten van KTBA delen een kwart eeuw ervaring en kennis met kwaliteitsmanagement via de online en realtime kwaliteitsapplicatie, QA Online. QA Online bestaat uit pakketten en modules die het werk van de professionele kwaliteitsmanager gemakkelijker en efficiënter maken.
Automatisering van QA werkzaamheden


Trending in Food 2019

Jacob Schilstra, KTBA: 'Zorg dat je er niet alleen voor staat'. Het werk van QA-managers wordt steeds omvangrijker en complexer. Ze krijgen in toenemende mate te maken met nieuwe thema’s zoals productintegriteit en het realiseren van een kwaliteitscultuur. Je kunt die nieuwe kennis en skills niet allemaal zelf in huis hebben, zegt Jacob Schilstra. Laat je daarom op bepaalde onderdelen goed ondersteunen.

Er komen veel nieuwe thema's op QA-managers af. Dit heeft alles te maken met de extra eisen die worden gesteld door de certificeringsstandaarden en door de toenemende maatschappelijke druk, zegt Jacob Schilstra, director business development bij KTBA Kwaliteitszorg. Je kunt als QA-manager niet altijd alle kennis en skills zelf in huis hebben. Daarom wordt het steeds belangrijker om je op specialistische gebieden te laten ondersteunen.

Product integriteit

Een voorbeeld van zo’n opkomend thema is product integriteit. "Het maken van een goede risico-inventarisatie is omvangrijk", zegt Schilstra. "Je hebt daarvoor kennis nodig over de frauderisico’s op bedrijfs- en product niveau. Ook moet je bijvoorbeeld weten welke risico’s er in de supply chain zijn zodat je de juiste maatregelen in de keten kunt nemen."

Kwaliteitscultuur

Schilstra zegt dat het bovendien belangrijk is om een voedselveiligheids- en kwaliteitscultuur in een bedrijf te creëren: "Zorg ervoor dat je op alle niveaus in de organisatie draagvlak weet te creëren voor je standpunten zodat je er niet alleen voor staat. Hier heb je soft skills voor nodig. Weet je gewenst gedrag te stimuleren? Welk voorbeeldgedrag laat het management zien? En hoe meet je welke vorderingen er al zijn gemaakt? Het is belangrijk om het management mee te krijgen in jouw ideeën. Dit betekent dat je in staat moet zijn om je in hun positie te verplaatsen. Leer te denken en te praten in de termen die voor hen belangrijk zijn zoals bedrijfszekerheid, continuïteit en reputatieschade. Zo laat je zien dat je hun belang begrijpt. Dat zorgt er weer voor dat zij mede-eigenaar worden van de problematiek en dat je samen de juiste beslissingen neemt."

Transparantie

Schilstra verwacht dat communicatie in de toekomst steeds belangrijker wordt. "Je moet als bedrijf laten weten waar je voor staat, als het gaat om integriteit en verantwoord ondernemen." Hij vervolgt: "Tegelijkertijd zien we dat de consument steeds kritischer wordt. Hij voelt zich al snel misleid. Dit betekent dat je kernwaarden meer moeten zijn dan mooie marketingtermen. Je moet het kunnen onderbouwen, bijvoorbeeld door transparantie te geven in de hele supply chain. Door dit goed te managen win je het vertrouwen van de retail en de consument voor de lange termijn."