nieuws

ISM 2019: ‘Individueel verpakte zoete of hartige snacks nog steeds belangrijke trend’

Ingrediënt & Product

ISM 2019: ‘Individueel verpakte zoete of hartige snacks nog steeds belangrijke trend’

Individueel zoete of hartige snacks zijn nog steeds belangrijke trends in de snoep en snackmarkt. Daarnaast blijven vegetarische en veganistische, gluten- en lactosevrij en snacks gereduceerd in suiker en vet ook trends die aanhouden.

Dit vertelt Katharina C. Hamma, directeur bij Koelnmesse,  organisator van de snacks- en zoetwarenbeurs ISM. ISM 2019 vindt plaats van 27 tot en met 30 In januari.

Individueel verpakt

Volgens Hamma zijn snacks individueel verpakt nog steeds de belangrijkste trend. “Consumenten hebben steeds minder tijd en pendelen tussen thuis en op kantoor, vrijetijdsactiviteiten en werk. Daarom zijn zoete snacks maar ook hartige snacks in individuele verpakking steeds populairder.”

Traditioneel of nieuwe

Verder blijven volgens Hamma trends als vegetarische en veganistische, gluten- en lactosevrij en snacks gereduceerd in suiker en vet ook aanhouden. “traditionele recepten of nieuw geïnterpreteerde recepten, er is iets voor alle behoeften.”

1700 bedrijven

Op de beurs is plek voor ongeveer 1700 bedrijven vanuit 70 landen en nu zes maanden van te voren is al 90 procent van alle plekken gehuurd.

“Talloze marktleiders hebben zich al geregistreerd als exposant voor de komende vakbeurs, waaronder United Confectioners uit Rusland, Barcel en Canel’s uit Mexico, Baronie uit België, Ricola uit Zwitserland, evenals Lambertz, Griesson – de Beukelaer, Krüger en Katjes uit Duitsland. De signalen zijn dus erg goed en we anticiperen op verdere groei,” aldus Hamma.

Start-ups

Naast grote namen in de markt is er ook plek voor start-ups op de beurs, de zogeheten ‘Start-up Area’ . Naast een standruimte van vier vierkante meter kunnen de jonge bedrijven deelnemen aan een speeddating-sessie of zichzelf presenteren in een start-up pitch op hettrendspaviljoen. ISM-nieuwkomers kunnen hun portfolio presenteren aan een groter publiek in de “nieuwkomersruimte” en hun contacten binnen de industrie intensiveren.”

Reageer op dit artikel