nieuws

Hak introduceert nieuwe verpakking gericht op transparantie

Ingrediënt & Product

Hak introduceert nieuwe verpakking gericht op transparantie

De Hak-pot krijgt een nieuw ontwerp van het logo en etiket. Een design met extra detailinformatie over suikers moet voor meer transparantie zorgen.

Hiermee speelt Hak volgens Erik de Graaf, creatief directeur & partner bij designbureau Millford Brand Identity, in op de tijdsgeest van nu. ‘no-nonsense en terug naar de basis.’

Transparantie

De Nederlandse groentenconservenfabrikant benadrukt dat de herkomst van het product en transparantie al vanaf de start van het bedrijf een belangrijke factor is. Het ontwerp moet met een nieuw minimalistisch design voor een maximale zichtbaarheid van de inhoud zorgen.

Ook komen er illustraties op het ontwerp die de inhoud van de pot weergeven. ‘Het sluit meer dan ooit aan bij de trend van Nederlandse gezinnen die simpelweg willen weten wat ze eten,’ aldus de Graaf.

Van nature aanwezige suikers

Verder zal Hak de transparantie vergroten door de hoeveelheid van nature aanwezige suikers aangeven op het etiket.

Volgens Nicole Freid, directeur marketing & innovatie bij Hak, is het goed om consumenten detailinformatie te geven over ingrediënten en voedingswaarden.

‘Wij geven vanaf nu daarom ook meer informatie over de hoeveelheid van nature aanwezige suikers. De meeste producten van HAK bevatten helemaal geen toegevoegd suiker (in tegenstelling tot wat wel eens wordt gedacht). Echter, eigenlijk bevatten alle groenten en fruit van nature suiker. Dit leggen we vanaf nu op het etiket nóg beter uit. Hier zijn namelijk nog wel eens wat misverstanden over bij de consument.’

Reageer op dit artikel