
Communiceer je als bedrijf over klimaatneutraal zijn? Een goede onderbouwing is essentieel zegt Suzanne van der Pijll van Schuttelaar & Partners.
Communiceer je als bedrijf over klimaatneutraal zijn? Een goede onderbouwing is essentieel zegt Suzanne van der Pijll van Schuttelaar & Partners.
“Ook kleine bedrijven kunnen aan de slag met het in kaart brengen van hun CO2-footprint”, stelt Marc Herberigs, Sustainability Consultant bij...
Over precies een week – op 11 april – start het online event: Food Sustainability Update. In een halve dag geven duurzaamheidsexperts en...
Klimaatactivisten demonstreerden maandag in het Forum-gebouw van Wageningen University & Research. De actievoerders willen dat de universiteit de...
Eigenaar en directeur Martijn Koenders van koekjesfabrikant Pally Biscuits zet volop in op duurzaamheid, maar krijgt soms buikpijn van de...
Wetenschappers van Wageningen Universiteit en Research (WUR) en de Universiteit Utrecht hebben zich actief ingezet om de strenge Europese regels...
Hergebruik is de norm. We gebruiken minder of geen nieuwe grondstoffen. Dit zijn twee zaken die het kabinet wil bereiken met het onlangs...
Steeds meer bedrijven binnen de agrofood sector zijn op zoek naar context voor claims zoals klimaatneutraal. Er zijn zoveel verschillende...
Elk foodbedrijf – groot of klein – is bezig met duurzaamheid. CO2-footprint berekenen, reststromen in kaart brengen, energie duurzaam winnen. De...
Voedsel(on)zekerheid is het belangrijkste thema dat de wereld de komende jaren bezig zal houden. Dat blijkt uit zowel het Global Risk Report 2023 als...
Heidy den Besten is benoemd tot persoonlijk hoogleraar Ecologie van Voedselpathogenen, onderdeel van de leerstoelgroep Levensmiddelenmicrobiologie...
Alle aardappelen die McCain Foods verwerkt, moeten over 7 jaar op een duurzame 'regeneratieve' wijze zijn geteeld. De voedselproducent heeft deze...
Ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie vinden het vooral belangrijk om hun CO2-reductie, circulariteit en klimaatneutraal produceren in kaart te...
Na corona, de oorlog in Oekraïne, inflatie, de klimaatcrisis en stijgende grondstofprijzen zoeken consumenten twee dingen in food: genieten om te...
De food-industrie moet verduurzamen. Niet alleen wegens de pan uitrijzende energierekeningen maar ook uit milieu-oogpunt zijn veranderingen nodig. En...