nieuws

Rebranding Fairtrade Original: Van keurmerk naar foodmerk

Algemeen

Rebranding Fairtrade Original: Van keurmerk naar foodmerk

Fairtrade Original maakt sinds 1959 eerlijk eten en drinken bereikbaar door het ontwikkelen van eerlijke lokale handelsketens. Om meer impact te kunnen maken is er echter groei in, welke het merk hoopt te bereiken met een nieuwe huisstijl.

Fairtrade Original staat bij veel consumenten bekend als een keurmerk. Op het moment dat het keurmerk Max Havelaar op de Nederlandse markt kwam, voegde Fairtrade de toevoeging Original al toe aan haar naam, om het onderscheid duidelijk te maken. Met de rebranding moet dit nog duidelijker worden en het imago als foodmerk versterkt worden.

Aansluiten op de doelgroep

Daarnaast hoopt Fairtrade Original met de nieuwe huisstijl haar verhaal beter over te laten komen en wil zij hiermee meer aansluiting vinden bij de jonge ‘groene’ doelgroep.

Verpakkingen

Naast het logo zijn ook de verpakkingen van Fairtrade Original vernieuwd. De uitvoering hiervan lag in handen van designbureau PROUD Design, die in maart tijdens de NL Packaging Awards nog de Runner Up Award won. De eerste nieuwe verpakkingen zijn vanaf deze week in de supermarkten te vinden. 

Not for profit

Faitrade Original is het enige merk in de supermarkt zonder winstoogmerk. De organisatie richt zich op een beter leven voor de mensen met wie zij samenwerken. Kennisdeling met de boeren en verwerkers speelt hierbij een belangrijke rol. 

Reageer op dit artikel