artikel

Nieuw in het schap

Algemeen

Een selectie van de opvallendste introducties van de afgelopen periode in de thuis- en buitenhuismarkt. Gespotte trends: gemak, gezondheid, natuurlijkheid, ambachtelijkheid, vers, kwaliteit en genieten.

Verkade introduceert Dora Cookies, koekjes voor de kleintjes. Ze worden aangeprezen door Dora, in Nederland te zien op Nickelodeon. Verkade Dora Cookies zijn vanillekoekjes, verpakt per twee in een pocket. Een verpakking bevat negen pockets met plaatjes van Dora en haar vriendjes. Ook voor kinderen: Cruesli Kids van Quaker Oats. Cruesli Kids is een meergranenontbijt met fruit en bevat natuurlijke vitaminen en mineralen. De structuur van de Cruesli is aangepast aan de voorkeur van kinderen: iets kleinere brokjes. Het product is verkrijgbaar in twee varianten: Choco & Banaan en Aardbei & Appel.

Authentiek gemak
Princes Foods biedt met het assortiment tomatenbasissauzen Napolina Sugo gemak en authenticiteit. De saus is er in vier varianten: Naturel, met Ui & Knoflook, met Basilicum, en met Paprika & Rode Peper. De saus zit in flesjes van 400 gram, geschikt voor kleinere huishoudens. De Napolina-tomaten groeien bij boeren in het Italiaanse Puglia, schrijft Princes Foods. “En dat is echt waar,” verklaart marketing manager Nathalie Schalk desgevraagd. Authenticiteit en gemak, ook van Van Awi Verscenter dat komt met een vernieuwde lijn verse soepen: Oma’s verse soep. Traditionele soepen, zoals Hongaarse Goulashsoep en Friese Erwtensoep. Te vinden in het koelvak, maar wel minimaal 18 dagen houdbaar.

Frites met koksignatuur
Beer Battered Fries van Lamb Weston/Meijer zijn een bescheiden hit in de Engelse pubs, maar in Nederland moet het product nog aanslaan, aldus marketing manager Marcel Huijsmans. De fritesfabrikant die de foodservicemarkt bedient, introduceerde meer, zoals de Sweet Potato Strips, gemaakt van zoete aardappelen. Daarnaast zijn er de Redskin Roasted Dices: in drieën gesneden blokjes met rozemarijn- en knoflooksmaak. Ze zien er volgens de fabrikant uit alsof ze uit de eigen keuken komen, ze zijn regenereerbaar en dankzij een korte bereidingtijd geschikt als bijgerecht of als afhaalgerecht.

Van vries naar vers
Aviko komt met koelverse aardappelen, een nieuwe stap voor de onderneming die zich tot nu toe beperkte tot diepvriesproducten. Voor elke bereidingswijze biedt ‘Aviko Geselecteerd’ een aardappel: bakken, koken, in de oven, frituren en stampen. De aardappelen zijn gestoomd en vergen daardoor maar een beperkte bereidingstijd. Voor het nieuwe koelverse assortiment heeft Aviko een productielocatie in Cuijk ingericht, aldus marketing manager koelvers retail Mieke van Thiel. De koelverse aardapelen zijn er ook voor de foodservice en de industrie. Plannen om koelverse geschilde aardappelen op de markt te brengen maakte Aviko al in 1998 bekend.

Topkoffie voor de massa
Koffie is steeds vaker van premiumkwaliteit ofwel ‘designer-koffie’. Douwe Egberts maakt die koffie beschikbaar voor de massa. Vorig jaar kwam DE met een reeks speciale melanges van Senseo. Dit jaar introduceert DE topline filterkoffies met de naam Douwe Egberts Arôme, beschikbaar in de varianten Select, Excellent en Mocca. Dankzij hun verpakking met kartonnen deksel en ventiel kan de koffie direct na het branden en malen worden verpakt, waardoor de smaak beter bewaard blijft.

Reageer op dit artikel