SuperMeat haalt geld op voor vermarkten cultuurkip

Tel Aviv (Israël), 9 januari 2018 13:45 | Sophie Laemers

SuperMeat, een Israëlische food- en biotech startup, heeft drie miljoen dollar opgehaald met seed funding. Samen met het Duitse pluimveevleesconcern PHW vormt de startup een strategische samenwerking voor het op de markt brengen van vleesproducten uit een laboratorium.

SuperMeat heeft als doel om gezonde, duurzame en diervriendelijke vleesproducten op de markt te brengen met behulp van geavanceerde celcultuurtechnieken. 

Clean meat

De startup produceert ‘clean meat’ door cellen van kippen onder de juiste omstandigheden  te laten groeien tot hoogwaardige kipstukjes. Met de financiering verwacht de startup binnen aanzienbare tijd ‘clean’ kipproducten op de markt te brengen. Deze kipproducten moeten qua prijs vergelijkbaar zijn met conventionele kipproducten die op dit moment op de markt zijn.

Nieuwe generatie vlees

Peter Wesjohann, ceo van de PHW-groep: “Deze benadering maakt niet alleen de ontwikkeling van diervriendelijke concepten in de pluimveehouderij mogelijk, maar leidt ook tot het versterken van ons veganistisch productportfolio.”

“Ons team, bestaande uit wetenschappers, foodengineers en chefs,  werkt samen met productie-experts uit de farmaceutische industrie aan een nieuwe generatie vleesproducten. De samenwerking met PHW maakt het mogelijk om onze producten te introduceren op de markt”, vertelt mede-oprichter en ceo Ido Savir.