SoFine Foods lanceert nieuwe plantaardige productlijn

Landgraaf, 9 januari 2019 11:23 | Bo Maaskant

Gerelateerde berichten

SoFine Foods gaat zich met een nieuwe productlijn volledig richten op de horeca. De lijn genaamd ‘SoFine for Chefs’ gaat enkel plantaardige burgers, balls en bites produceren.

De vraag naar plantaardige voeding zit erg in een lift. Naast vegetariërs en veganisten zijn ook zogeheten flexitariërs een bekend begrip aan het worden. 67 procent van de Nederlandse bevolking eet één á twee dagen geen vlees of vis. Hier wil ook de horeca nu op inspelen.

100 procent plantaardig

Het burgerassortiment bestaat uit drie burgers. De Smoky Texas, de Green Aspargus en de SoFish ’n SeaWeed burger. Deze burgers zijn alle drie op tofu gebaseerd.

Naast de burgers zijn er nog twee snackmixen. De Snack Selection, bestaand uit plantaardige varianten van snacks zoals de kipnugget, visnugget en falafel. En het Snack Trio. Deze snackmix bevat drie verschillende met groente gevulde snacks gemaakt van rode bieten, pompoen-olijf en spinazie. Alle producten zijn 100 procent plantaardig.

Productie proces

Ter voorbereiding spraken de ontwikkelaars het afgelopen jaar met veel horeca-organisaties en uitbaters. De bevindingen zijn gebruikt als basis voor de nieuwe SoFine for Chefs range van plantaardige burgers, balls & bites.

Er bleek vooral gebrek aan inspirerende én exclusieve producten. Een professionele kok wil bij voorkeur niet dezelfde producten serveren die een consument ook zelf in de supermarkt kan kopen en daarom lanceert SoFine Foods deze productlijn.