Picnic verkozen tot beste start-up

AMSTERDAM, 11 februari 2016 13:51 | Bianca van de Schraaf

Online supermarkt Picnic wint de Beste Start-up Award 2016 tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het beste nieuwe initiatief op retailgebied. De andere twee genomineerden waren Bloomon en Dyanne Store.

In januari bepaalde een achtkoppige jury welke van de elf geselecteerde bedrijven tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament een pitch mochten houden voor een zaal gevuld met 500 retailers. Deze ondernemers vonden dat het vernieuwende concept van een online supermarkt die gratis thuisbezorgt de award verdiende.

Nieuwe distributiemethode

Picnic werkte drie jaar lang aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is boodschappen zonder tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging plaatsvindt. De kosten van deze manier van bezorgen is laag. Daardoor zijn de prijzen laag en is het bezorgen gratis.

Trots en vol vertrouwen

Medeoprichter Michiel Muller is trots dat Picnic door vakgenoten zo gewaardeerd wordt.

“Om door hen uitgeroepen te worden als de beste start-up van het jaar, is heel bijzonder. Zij kennen de markt en zijn daardoor extra kritisch. Dat geeft ons extra vertrouwen voor de toekomst.”