Marqt saneert producten met kindermarketing

Amsterdam, 14 september 2018 13:54 | Bo Maaskant

Gerelateerde berichten

Marqt saneert alle ongezonde producten met kindermarketing. Alle snoep, koek, dranken en ontbijtgranen met figuurtjes erop worden uit de winkel gehaald.

Marqt is naar eigen zeggen de eerste supermarktketen die dit doet. Hiermee geeft ze gehoor aan de ambities van de ‘Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding’. Zij pleiten alleen nog voor kindermarketing voor producten binnen de Schijf van Vijf. 

 

Kinderen niet verleiden

Joost Leeflang directievoorzitter bij Marqt: “We willen kinderen niet verleiden tot producten die buiten de Schijf van Vijf vallen. Die producten vallen niet binnen onze kaders.” 

 

Marqt kiest voor producten die zo dicht mogelijk bij hun natuurlijke oorsprong staan. Dit houdt in dat deze producten zonder onnodige bewerkingen of toevoegingen zijn en passen bij een gezond en gebalanceerd voedingspatroon.

 

De winkels zullen nog vier tot vijf weken nodig hebben om de restanten van producten met kindermarketing te verkopen.