Makro voor Noordzeevis uit Scheveningen

DEN HAAG, 8 februari 2018 14:41 | Schuttelaar & Partners

Op dinsdag 30 januari kwam de community van Noordzeevis uit Scheveningen weer bij elkaar. De bijeenkomst vond plaats bij de Makro in Wateringen en stond in het teken van de verkoop van Noordzeevis. Makro is ambassadeur van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen en doet veel aan de promotie van het product.

Suzanne van der Pijll, bestuurslid van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen opende de avond. Een ander bestuurslid vertelde over de highlights van 2017 en de toekomstplannen van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen. Barry Verbeek, bestuurslid van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen, kondigde aan dat wij in 2018 betrokken zal zijn bij de Volvo Ocean Race en het themajaar Feest aan Zee. 

Vervolgens bracht Kees Taal, Business Manager W. van der Zwan & Zn., de zaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het verbod op de pulsvisserij. John Willems, docent van de SVOVakopleiding Food, vertelde vervolgens alle bijzondere details over verschillende onbekende Noordzeevissen. Zo introduceerde hij de steenbolk, mul, wijting, schar, rode poon, tarbot, griet en nog vele andere Noordzeevissen. Als laatst sprak de gastheer van de avond, Jan van de Werken, Category Manager Fish bij Makro, over de verkoop van Noordzeevis bij Makro. Hij toonde aan dat het gericht onder de aandacht brengen van het product, de verkoop tot wel bijna 60% doet stijgen en dat er dus daadwerkelijk vraag naar lokale visproducten is.

Verder bracht de avond nog een leuke verassing met zich mee. Makro Wateringen kreeg een oorkonde uitgereikt voor het ambassadeurschap! Deze kregen zij voor het aanbieden van een streekproduct uit eigen Noordzee en haar actieve bijdrage aan het geliefd maken van Noordzeevis uit Scheveningen. De bijeenkomst werd afgesloten met een bezoek aan de visafdeling van Makro Wateringen