Hutten winnaar in segment At Work in GfK Formule Rapport Out of Home 2018

Deventer, 6 juli 2018 15:32 | Coen Dros

Hutten heeft de Formule Rapport Out of Home 2018 award gewonnen in de categorie ‘At Work’. Ruim acht duizend gasten gaven in het landelijke consumentenonderzoek door onderzoeksbureau GfK aan hoe verschillende foodformules zij op dertig aspecten beoordeelden.

Huttens Business Unit Manager, Guido van der Krabben, eindverantwoordelijk voor Business Catering & Horeca: “De bovengemiddelde waardering door de gasten maakt me trots op deze titel. Maar ik ben vooral trots op onze samenwerkers (lees: medewerkers) die elke dag bezig zijn om bij onze locaties van betekenis te zijn voor de gast en opdrachtgever.”

Vierde keer

Hutten wint de award voor de vierde keer sinds de categorie ‘At Work’ in 2014 werd toegevoegd. Alleen in 2017 wist Hutten niet de eerste plek te behalen en eindigden zij tweede, achter ISS Catering.

Zogenaamde 7G’s

In 2017 werd de opzet van het onderzoek door GfK aangepast naar zogenaamde 7 G’s van het FSIN: Gemak, Gastvrij, Goedkoop, Genieten, Gezond, Goed geweten en Goed verhaal. Binnen de normering en de verschillende segmenten wegen niet alle G’s even zwaar. Zo is in de formule ‘At Work’ het belang van Genieten en Gezond het grootst. Binnen de 7 G’s is er een verdere verdieping op meer dan dertig aspecten

Hoge scores

Binnen ‘Gezond’ scoort Hutten goed op de duidelijke communicatie over de inhoud van de producten en de hulp die het bedrijf biedt om gezonde keuzes te maken. Bij ‘Genieten’ springen het frequent opnemen van nieuwe producten in het assortiment en de goede kwaliteit van het eten eruit.

Ook op de elementen ‘Goed geweten’ en ‘Goed verhaal’ haalt Hutten hoge scores. Zo communiceert Hutten duidelijk over de oorsprong van producten en is er duidelijke waardering voor de inzet voor dierenwelzijn en een beter leven voor dieren. Binnen ‘Goed verhaal’ wordt Hutten gewaardeerd om de ambachtelijke producten.

Denken vanuit partner

Guido van der Krabben: “Het zijn elementen die sterk verankerd zijn in de visie van Hutten om maximaal van betekenis te zijn voor zijn opdrachtgevers, hun medewerkers en gasten en voor de samenleving. We denken altijd vanuit de relatie als partner, zeker niet die van leverancier. Vanuit die betrokkenheid hebben we oprechte aandacht voor de gast en willen we zijn verwachting overtreffen zodat hij ons graag blijft bezoeken.”