De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

Amsterdam, 21 december 2017 07:00 | Willem-Paul de Mooij

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. Zo biedt de groothandel ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun product daadwerkelijk in productie te nemen.

De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en bestaat nu vijftig jaar. Ter ere daarvan wordt de Amsterdam Food Pitch georganiseerd.Het beste product wordt in productie genomen en komt bij de groothandel te liggen. Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker.

De procedure

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.

De hoofdprijs

De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Overige informatie over de Amsterdam Food Pitch 2018

Lancering Horecava, maandag 8 januari 2018
Tijdstip 12:30 – 13:00 uur
Locatie Hal 7, standnummer 07.135
Adres RAI Amsterdam, Horecava, Europaplein 24, Amsterdam
Website www.amsterdamfoodpitch.nl