Be-Kind introduceert viertal repen

Veghel, 14 maart 2019 10:21 | Geranne Vegter

Vanaf 18 maart komen er vier Be-Kind-repen in de schappen te liggen bij Nederlandse onderweglocaties en kantines.

De repen verschijnen in de variaties: Dark Chocolate Nuts & Sea Salt, Peanut Butter Dark Chocolate,  Maple Glazed Pecan & Sea Salt, en Caramel Almond & Sea Salt. Productie van de chocoladerepen gebeurt zonder gebruik van kunstmatige smaakstoffen, conserveringsmiddelen of zoetstoffen.

Be-Kind maakt de repen in de Verenigde Staten. Daar worden al sinds 2004 Be-Kind-repen verkocht en de bestaande lijnen kunnen dan ook doordraaien zoals ze zijn.

Tussendoor snacks

De Be-Kind-repen vallen in de categorie tussendoortjes. Binnen deze categorie vallen de repen in de klasse fruit- en notenrepen.

Om de repen verantwoord  te maken in de ogen van Be-Kind, bevatten alle repen minimaal zeventig procent noten.

Nederlandse markt

Buiten Nederland heet het merk Kind, als in 'vriendelijk'. De oprichter van het merk in de Verenigde Staten, Daniel Lubetzky, wilde met een 'not-just-for-profit'-organisatie bijdragen aan een vriendelijkere wereld.

Be-Kind werkt dan ook samen met verschillende goede doelen. Empatico, bijvoorbeeld, is een initiatief dat leerlingen van zeven tot elf jaar met elkaar wil verbinden om zo van elkaar te leren.

Omdat Nederlanders het woord 'kind' gebruiken om mensen jonger dan achttien jaar aan te duiden, is er gekozen om de naam Be-Kind te voeren op de Nederlandse markt.

Mars

In 2018 nam Mars een minderheidsbelang in Be-Kind. Met het partnerschap kan Be-Kind een breder publiek bereiken.

Mars zal voor de Europese markt dan ook de Be-Kind-producten vermarkten.