Arla wil biologische yoghurt breder toegankelijk maken via samenwerking met Yoghurt Barn

Nijkerk, 18 december 2018 11:00 | Dionne Irving

Arla wil meer consumenten buiten de supermarkt bekend maken met biologische zuivel. Ze werken daarom samen met Yoghurt Barn die de biologische zuivel van Arla in de 12 vestigingen zullen gebruiken.

“Veel mensen kennen biologische zuivel nog niet”, vertelt Ernesto Kerkhof, marketing directeur van Arla Nederland. Slechts 16% van de Nederlandse huishoudens kocht het afgelopen jaar biologische zuivel. Onder andere de samenwerking met Yoghurt Barn moet verandering hierin brengen.

Groeistrategie

Volgens Kerkhof groeit de vraag naar biologische zuivel doordat vooral millennials veel meer buiten de deur ontbijten. Bas Padberg, managing director van Arla Foods in Nederland, België en Frankrijk: “De samenwerking met Yoghurt Barn is belangrijk in onze groeistrategie. We kunnen nu nog meer mensen van eerlijke en lekkere biologische yoghurt laten genieten.”

Behalve gerechten met yoghurt gaat Yoghurt Barn ook koffie meer aandacht geven. Volgens Arla houden barista’s van Arla’s biologische melk voor cappuccino, omdat het goed schuimt en een constante kwaliteit heeft.