3 Gouden windei kandidaten passen product aan (update)

Amsterdam, 4 december 2017 18:00 | Dionne Irving

AH verandert naam Muesli vezelrijk, Conimex halveert suikergehalte ketjap en Innocent Framboos & kers heeft naam aangepast. Dit meldt Foodwatch.

Consumentenwaakhond Foodwatch startte een week geleden met de verkiezing voor meest misleidende voedingsmiddel. Na de bekendmaking wijzigden drie genomineerden hun product.

Vezelrijk

Albert Heijn stopt met haar minst vezelrijke muesli ‘Muesli vezelrijk’ te noemen. Unilever gaat het suikergehalte in haar Conimex Ketjap manis gold halveren. Innocent heeft de naam van haar drankje Superjuice Framboos & kers aangepast. Het product heet sinds kort ‘Innocent Appel, framboos & kers’. De verkiezing en de aanpassing hadden elkaar gekruist, zegt het bedrijf. Foodwatch ziet de drie aanpassingen als positieve stappen.

Leugens

Blogger en kritisch volger van foodwatch, Liesbeth Oerlemans, stelt in haar blog ‘Waarom slikt de media leugens van foodwatch als zoete koek?’ dat het niet de verdienste is van Foodwatch dat sommige genomineerden hun product hebben aangepast.

“AH, Unilever en Innocent waren uit eigen initiatief bezig met de producten. Het aanpassen van producten bij bedrijven is iets dat al snel minimaal een half jaar kost”, aldus Oerlemans.

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X