Management

Snel naar een onderwerp

Nieuws

PaulBlokhuis-website

Staatssecretaris Blokhuis over preventieakkoord op Food Future Event De voedseltransitie is ingezet, maar de industrie staat nog maar aan het begin van deze monsterklus. Producenten, retailers en hun toeleveranciers worden door een groeiende maatschappelijke stroming aan het werk gezet om voedsel anders en ‘beter’ te produceren. Tijdens het Food Future Event met als thema Food in Transitie zullen verschillende partijen in de keten discussiëren en oplossingen aandragen voor de benodigde transities.

WFC_Global_ART klein

‘World Food Center Experience past in ons gemeentelijk voedselbeleid’ “De ontwikkeling van het World Food Center (WFC) Experience (kortweg de WFC Experience) is meer dan alleen maar stenen, het is onderdeel van ons gemeentelijk voedselbeleid”, vertelt Susanna Butterman, verantwoordelijk voor de ontwikkeling vanuit de gemeente Ede. Daarom wordt parallel met de WFC Experience ook een onderzoeksprogramma uitgewerkt onder de vlag van TIFN. Directeur Ronald Visschers en Susanna Butterman vertellen vmt.nl over de voortgang.

Meer nieuws

Kennis uit de markt

Pijlen

15 trends en thema’s in food voor 2019 KENNISPARTNER - De voedingsmiddelensector is meer dan ooit in beweging. Dit biedt kansen, maar vooral de uitdagingen voor producenten lijken sterk toe te nemen. Veel foodbedrijven zitten in een ‘perfect storm’ en zijn op zoek zijn naar groei, winstgevendheid en continuïteit. Wat zijn de belangrijkste trends en thema’s om in 2019 op in te spelen?

verandermanagement

Veranderen in een foodbedrijf: noodzakelijk of verstandig? Bij het managen van verandering neigen voedingsbedrijven ernaar ons meer te concentreren op de technische kant van het vraagstuk. De voedingsindustrie is immers een technische sector. De technische en menselijke kant zijn complementair en zouden hand in hand moeten gaan om de kans op succesvolle implementaties te vergroten. Maar hoe leid je een foodbedrijf succesvol door een ingrijpende verandering heen?

Meer artikelen

Agri en Food Trends

Het Agri & Food Trends onderzoek inventariseert de strategie, onderscheidend vermogen en toekomstverwachtingen van agrifoodbedrijven. Tevens zijn de actuele trends in kaart gebracht.


In 2014 is het vertrouwen en imago van agrifood aan het onderzoek toegevoegd.

Het Agri & Food Trends onderzoek is een initiatief van Berenschot, VMT, LTO Nederland, HAS Hogeschool, FNLI en FEVIA.

 

Lees meer over de agri & Food Trends:

Goed imago ondanks vertrouwenscrisis
Foodindustrie moet pro-actiever handelen
Alle Agrifood-berichten

Overnames en fusies

Overname

Bekijk hier een overzicht van alle berichten over overnames en fusies op VMT.nl

Bekijk het overzicht