Premium koffieproducten Starbucks komen in supermarkt

Vevey (CH), 14 februari 2019 10:52 | Geranne Vegter

Consumenten in Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde Staten kunnen vanaf de komende dagen thuis hun Starbuckssensatie creëren. Supermarkten en online verkooppunten gaan 24 koffieproducten verkopen, die voortkomen uit de samenwerking tussen Nestlé en Starbucks.

Consumenten in Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde Staten kunnen vanaf de komende dagen thuis hunStarbuckssensatie creëren. Supermarkten en online verkooppunten gaan 24 koffieproducten verkopen, die voortkomen uit de samenwerking tussen Nestlé enStarbucks.

De nieuwe producten  bestaan onder andere uit: koffiebonen, gebrande en gemalen koffie, en Starbuckscapsules. Hiermee kunnen consumenten zelf de klassieke Starbucks Caramel Macchiato en Cappucino maken.

Capsules

De capsules kunnen worden gebruikt in Nescafé Dolce Gusto- en Nespresso-koffiemachines. Het assortiment is gemaakt met Arabicakoffie.

Zes maanden

In augustus 2018 sloegen Starbucks en Nestlé de handen ineen om  hun marktaandeel nog verder te vergroten.

Patrice Bula, Executive Vice President van Nespresso, is trots op wat de beide partijen in deze korte periode hebben bereikt: "Onze twee teams hebben uitstekend werk geleverd. In slechts zes maanden tijd is met veel zorg en passie een assortiment nieuwe premium koffies ontwikkeld, waarbij Nestlé's kennis op het gebied van koffie en koffiemachines met Starbucks' expertise op gebied van branding en melanges werd gecombineerd."