Nestlé gaat zich meer focussen op koffie en babyvoeding

Amstelveen, 28 juni 2017 14:28 | Jael Lambers

De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé wil zijn positie versterken door zich meer te gaan richten op groeimarkten in de voedsel- en drankensegmenten.

Nestlé gaat meer geld steken in het verbeteren van de snelgroeiende voedingsmiddelen- en dranken segmenten als koffie, babyvoeding en bronwater.

Gezondheid van consumenten

Daarnaast zal Nestlé meer focus leggen of de groeimogelijkheden voor de gezondheid van zijn consumenten. Zodat het bedrijf zijn leidende positie kan versterken binnen de snel groeiende voedsel- en drankencategorieën.

Banketindustrie

Recent kondigde Nestlé aan zijn strategische opties voor de banketindustrie te gaan heroverwegen in de Verenigde Staten.

Voedings-, gezondheids- en wellnesstrategieën

In samenhang met Nestlé zijn voedings-, gezondheids- en welnessstrategie zal het bedrijf ook groeimogelijkheden in werking zetten voor de gezondheid van de consument. Met een gedisciplineerde aanpak van overnames, zal Nestlé alleen externe groeimogelijkheden voorrang geven die zich richten op de voedings-, gezondheids- en wellnesstrategieën.