DSM pakt door met personalised nutrition

Heerlen, 2 juli 2018 18:30 | Willem Paul de Mooij

Royal DSM heeft een belang van vijftig procent gekocht in Mixfit Inc., een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in personalised nutrition. De expertise van Mixfit zit hem in het realtime analyseren van gezondheidsdata en dat is hetgeen DSM nodig heeft om gebruikersoplossingen te creëren in persoonlijke voeding.

Dat meldt DSM. Omdat persoonlijke voeding een van de speerpunten van DSM is de komende jaren, wil het bedrijf zich ook storten op het ontwikkelen van business-to-consumer oplossingen. Daarvoor is onder meer realtime gebruikersdata nodig. 

Mixfit, een startup gestationeerd in Boston (Massachusetts, VS), is gespecialiseerd in personalised nutrition. Al eerder gingen DSM en Mixfit een partnership aan, nu volgt ook deze investering in het bedrijf. Zo combineert DSM haar expertise in essentiële micronutriënten met de technische oplossingen van Mixfit om gezondheidsdata realtime te kunnen analyseren. Die combinatie van kennis en technologie is nodig om voor eindgebruikers vast te stellen welke voedingsstoffen ze tekort komen voor een gezonde levensstijl.

Gepersonaliseerde drankjes

Zo lanceerde Mixfit eerder dit jaar het prototype aan van zijn Intelligent Nutrition Assistant (Mina) bij Vitafoods Europe. Mina analyseert haar gebruiker en kijkt naar diens dieet-, levensstijl- en gezondheidsdoelen om vervolgens gepersonaliseerde drankjes aan te bieden. Die bevatten een mix van DSM’s Quali Blends. Zo ontstaat een combinatie van DSM ingrediënten met de technologie van Mixfit. Mina geeft ook voedingsaanbevelingen aan de gebruiker, op basis van kennis geleverd door DSM.

Marco Iotti (CTO) aan het woord over Mixfit: