Programma

20180320_VMT_Header_696x165_V2

Datum:
  
Donderdag 21 juni 2018
Locatie:   Miele Experience Center, Vianen

Prijs:

  VMT-abonnees € 295
Niet-abonnees € 395
Studenten € 50

 

Plenair

09.00
Ontvangst
 
09.30
Opening door dagvoorzitter
Willem-Paul de Mooij, hoofdredacteur VMT  LinkedIn-mini-icoon
WP-VMT 
09.35

The greatest hits - hot topics in food law 
Ebba Hoogenraad, advocaat Hoogenraad & Haak LinkedIn-mini-icoon

Een snelle en sprankelend overzicht: wat bracht het afgelopen
jaar aan nieuwe ontwikkelingen? 

Van ‘natuurlijk’ tot ‘hazelnoten’-muesli: what’s in a name? Helpt
de ‘smaak’-disclaimer? Gaat de influencer vrijuit? Ook de nieuwste
reclameregels bij kidsmarketing en een update over de alcoholregels. 
Mr Ebba Hoogenraad is gespecialiseerd in Health, Beauty & Food law
en reclamerecht. Zij adviseert de levensmiddelenindustrie over alle
aspecten van het levensmiddelenrecht, zoals labels, claims en ingrediënten. 

Ebba procedeert bij de Reclame Code Commissie en de rechter en
begeleidt bij boetebeschikkingen van de NVWA en recalls.

Ebba Hoogenraad 
10.15

Wie mag wat beweren over voeding?
Dr. Loek Pijls, Loekintofood: voedingswetenschappen, wetgeving
& communicatie, loekintofood.com LinkedIn-mini-icoon

Van overheden tot bloggers: iedereen roept van alles over voeding.
Hoe zet de industrie zelf vandaag de dag zijn verhalen neer? 
Wat doen een veeleisende consument, de roep om transparantie
en nieuwe ontwikkelingen zoals personalised nutrition met uw verhaal? 
Wetgeving: wat is het wettelijke gebruik van voedings- en
gezondheidsclaims? 
Pijls neemt een schat aan praktijkervaring mee vanuit onder meer
Coca-Cola, Nestlé, ILSI Europe, Gezondheidsraad, VU Amsterdam, RIVM 

Loek Pijls 
10.45
Pauze
 
11.30

Parallel 1.1

Reclame voor je product maken: vergeet je ook de beschermde benamingen niet?

  • Sarah Arayess, Hoogenraad & Haak advocaten LinkedIn-mini-icoon
  • Niko Koffeman, De Vegetarische Slager LinkedIn-mini-icoon

Parallel 1.2

Allergenencommunicatie: schipperen tussen nationale verschillen in een internationale setting

  • Marjan van Ravenhorst, Allergenen Consultancy LinkedIn-mini-icoon
  • Joyce de Stoppelaar, NVWA (Q&A) LinkedIn-mini-icoon
  • Guurtje Kok, Perfetti Van Melle
12.45
Lunchpauze
 
13.45

Parallel 2.1

Hoe omgaan met verschillen tussen nationale en Europese wetgeving en internationale normen?

  • Barbara Mutsaers, AKD advocaten LinkedIn-mini-icoon
  • Yvonne Dommels, Unilever LinkedIn-mini-icoon
  • Inge Stoelhorst. Ministerie VWS LinkedIn-mini-icoon

Parallel 2.2

Natural versus functional foods (deel 1)

  • Karin Verzijden, Axon Advocaten LinkedIn-mini-icoon
  • Bart Veldkamp, I am Bart’s LinkedIn-mini-icoon
  • Erik Dam, Nutrileads LinkedIn-mini-icoon
15.00
Pauze
 
15.30

Parallel 3.1

Etikettering anno 2018: De weg vinden in de jungle van verplichte en onverplichte voedselinformatie

  • Victor van Ahee, Loyens & Loeff LinkedIn-mini-icoon
  • Natasja Brusik, Loyens & Loeff LinkedIn-mini-icoon
  • Inge Stoelhorst, Ministerie van VWS LinkedIn-mini-icoon
  • Madeleine Schilder, Ministerie van VWS LinkedIn-mini-icoon
  • Marloes Kneppers, Manager FNLI 
    Consument & Informatie 
     LinkedIn-mini-icoon

Parallel 3.2 

Natural versus functional foods (deel 2)

  • Karin Verzijden, Axon Advocaten LinkedIn-mini-icoon
  • Willem Sodderland, Seamore LinkedIn-mini-icoon
  • Jos Nelissen, Newtricious en Startup Business Advisors LinkedIn-mini-icoon
16.45
Netwerkborrel