Vrumona stapt in siropen

Bunnik, 18 april 2019 11:02 | Geranne Vegter

Vrumona neemt een meerderheidsbelang (51 procent) in de siroopmerken Ranja en Limeau. Hiermee krijgt Vrumona ook een aandeel in de siropenmarkt.

Murk Spits, algemeen directeur van Vrumona, zegt: "Ranja staat voor veel Nederlanders synoniem voor 'aanmaak'-vruchtenlimonade. Het merk heeft een enorm groeipotentieel.

"Het is ons zeker niet ontgaan dat het merk nieuw leven is ingeblazen door de samenwerking tussen Nederlands MerkGoed en Burg Groep. Hiermee is het toekomstbestendig gemaakt.

"Vanuit onze missie 'Goed en Gezond Drinken voor Iedereen', hebben wij bovendien grootse plannen om het siropensegment gezonder te maken. Daar kan ik nu nog niet op vooruitlopen, maar we hopen in de tweede helft van dit jaar meer te kunnen melden."

Crystal Clear

Jochem Schouten van Nederlands MerkGoed zegt over de samenwerking: "Wij delen dezelfde visie en ambitie om de categorie gezonder te maken. Zo willen wij als Nederlands MerkGoed alleen producten op de markt zetten die wij als vader ook aan onze kinderen zouden geven.”

Schouten vervolgt: "Vrumona is sterk in het laten groeien van merken. Zo heeft ze ruim 15 jaar geleden het merk Crystal Clear gekocht, dat inmiddels is uitgebouwd tot haar grootste merk in de Nederlandse supermarkt. Gezien de kracht van Vrumona in het supermarkt-kanaal en in horeca hebben wij er alle vertrouwen in dat we samen de merken Ranja en Limeau verder kunnen laten groeien en de Nederlandse siropenmarkt een nieuwe impuls kunnen geven."

Ranja

Ranja is één van de oudste (1921) limonademerken van Nederland. Sinds 2016 is het eigendom van Nederlands MerkGoed en siropenproducent Burg Groep.

De bedrijven pasten de receptuur aan om er een natuurlijke siroop van te maken. Het merk is in verschillende smaken in meer dan tweeduizend winkels verkrijgbaar.

Naast Ranja hebben Nederlands MerkGoed en Burg Groep ook een tweede siroopmerk: Limeau, Sirop d'Amsterdam.