Programma

12.30 uur  Ontvangst


13.00 uur  Opening door de dagvoorzitter
Mike van den Hof, MVO Nederland

13.10 uur  De kip of het ei?
Hoe vermarkt je een duurzaam idee? Olivier Wegloop had een jaar geleden nog nooit een kip beet gehouden en ontwikkelt nu een revolutionair duurzame kippenboerderij. Laat je inspireren door een outsider die met een frisse communicatieblik de foodsector komt binnenstormen. 
Olivier Wegloop, directeur strategie Axioma Groen en ondernemer

13.35 uur  Business development in retailland?
Een inkijk in de benadering van duurzame productinnovatie door de retail. Wat is de weg om als foodbedrijf met een duurzaam product en/of innovatie te komen die voldoen aan de wensen en eisen van retailers? 
Pieter Goudswaard, MVO Nederland en Business Developer duurzaamheid bij een grote Nederlandse foodretailer

14.00 uur  Duurzame investeringsfondsen: waar liggen de kansen en wat zijn de vereisten?
Een vraaggesprek met Patrick Driessen, managing partner van Pulsar Network Capital en Guus Verhees, Managing Partner van SHIFT Invest


14.20 uur  Introductie op de workshops: pitches

14.30 uur  Pauze

15.00 uur  Start Workshops

15.00-16.00 uur: 
WORKSHOPRONDE 1 (Keuze uit sessie A of B)


Sessie A: Marketing
Hoe MVO extern te positioneren?
Hoe sterk je innovatie ook is, als de mensen aan andere kant van de tafel er geen brood in zien, dan is de kans groot dat het sterft in schoonheid. Hoe vergroot je de kans op succes? Met een goede voorbereiding en een vlekkeloze presentatie realiseer je eerder je doelen. Ruud Zanders en Olivier Wegloop dringen door tot de essentie van een goed plan, de kunst van het overtuigen en het geheim van een goede presentatie.
Olivier Wegloop, directeur Strategie Axioma Groen en ondernemer, en Ruud Zanders, directeur Het Pluimhuis

Sessie B: Verandermanagement
Hoe krijg je ze mee? Over verandering in jouw organisatie.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen heeft alles met innovatie en verbetering te maken. In alle onderdelen van jouw bedrijf liggen er kansen, maar hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers hun energie gaan inzetten om die kansen te benutten? Vernieuwing werkt alleen als alle collega’s andere technologie, andere processen en andere samenwerkingen omarmen.  Maar willen mensen eigenlijk wel veranderen? In ieder geval gaat veranderen niet vanzelf. In deze workshop onderzoeken wij op welke manier  mensen in beweging komen. Na de workshop heb je nieuwe inzichten en handige tips over veranderingen en een glimlach op je gezicht.
Marcel den Hertog, senior consultant Précon Food Management, Glenn van der Burg, People Manager MVO Nederland, en Kees Pater, eigenaar Koekjesbakkerij Veldt

16.00-17.00uur: 
WORKSHOPRONDE 2 (Keuze uit sessie C of D)


Sessie C: Financiering
Hoe financier je je duurzame businesscase?
Hoe financier je (de opschaling) van jouw innovatie op het gebied van gezond voedsel en duurzame voedselproductie? Ervaringsdeskundigen nemen je mee in de wereld van impact investeren. Wanneer is een innovatie- of businesscase kansrijk, welke voorwaarden zijn gekoppeld aan de financiering  en wat zijn de spelregels van het ‘Sustainable Food Fund’.
Patrick Driessen, Pulsar Capital Investments en Pieter Goudswaard, MVO Nederland

Sessie D: Innovatiemanagement
Van idee naar impact
Hoe doorloop je het proces van vinding naar innovatie? Van idee naar opschaling en impact? In deze workshop hoor je do’s en dont’s van Jeroen Willemsen en Mark Kulsdom. Je krijgt nieuwe inzichten over food innovatie in Nederland en waardevolle tips op weg naar het realiseren van jouw duurzame concept of onderneming.
Jeroen Willemsen, mede-oprichter Ojah, en Mark Kulsdom, The Dutch Weed Burger

17.00 uur  Afsluiting met drankje en hapje

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X