Nominaties voor BiFi, Doritos en Oreo voor GfK Shopper Marketing Award

Nuremberg, Duitsland, 12 september 2017 13:20 | Sophie Laemers

BiFi, Doritos en Oreo komen in aanmerking voor de GfK Shopper Marketing Award. De merken hebben zich het afgelopen jaar op een positieve manier onderscheiden op het gebied van shopper marketing, aldus de jury van de prijs.

Volgens de jury is de propositie van BiFi onderscheidend.  “De basis van de strategie is zeer solide, zowel vanuit merk-, retailer-, shopper-, als consumentenperspectief. Het merk wordt opnieuw op de kaart gezet dankzij deze strategie en wint nieuwe kopers.”

Doritos – A vs. B

Ook over Doritos spreekt de jury lovende woorden.

“De activatie van A naar B heeft geleid tot merk- en categoriegroei. De campagne is opgezet vanuit goed onderbouwde shopper insights, op basis waarvan een sterke activatie werd ontwikkeld, volledig toegespitst op de doelgroep.”

“Verhoging van de penetratie binnen deze doelgroep door volledige invulling van de shopper journey en het inzetten van de juiste middelen over alle touchpoints”, aldus de juryleden.

Volgens de jury is er sprake van een mooie merkactivatie, die integraal is gericht op consument, retailer en shopper.

Oreo - Wonder if Wonder

“Op basis van shopper-, consumer- en retailerinsights werd een duidelijke strategie ontwikkeld waarmee Oreo in staat is geweest om in een stabiele omzetgroei te realiseren. Hierbij werd een bredere doelgroep aangetrokken en werd de basis van Oreo verder versterkt. Oreo laat een doelgerichte en consequente doorvertaling zien van de merkbelofte naar de uitvoering over alle touchpoints,” aldus de jury.

“Deze shortlist is tot stand gekomen op basis van GfK-touchpoints. Onder ‘touchpoints’ wordt  de ontwikkeling van penetratie- en loyaliteitsmarketing, online zoek- en kijkgedrag en de ontwikkeling van de zoekresultaten op basis van merknaam verstaan,” zo legt GfK uit.

Shopper Marketing Award

Dit jaar wordt voor de vijfde keer de GfK Shopper Marketing Award uitgereikt.

De jury bestaat uit medewerkers van GfK en uit de externe deskundige Hans van Trijp (WUR), die gespecialiseerd is in marketing en consumentengedrag. Allerlei soorten campagnes, omnichannel marketing projecten en inspanningen komen in aanmerking voor de award.

Het GfK FMCG Jaarcongres vindt dit jaar op 21 september plaats. Dan zullen BiFi, Doritos en Oreo hun case presenteren. Het publiek bepaalt mede de uiteindelijke winnaar. 

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X