Nieuwe campagne Spa portretteert BN-ers met een druppel water

Made, 16 juni 2017 08:00 | Jael Lambers

In een nieuwe campagne wil Spa de kijker laten ervaren hoe zuiver het hun mineraalwater van Spa is. Om dit te bewijzen maakt de Nederlandse fotografe Robin de Puy foto’s van bekende Nederlanders met een druppel Spa-mineraalwater als lens.

In de campagne ‘The Purest Picture. Life through a Spa lens’ laat Robin de Puy zien hoe ze experimenteert met de techniek van een druppel Spa water als lens, door portretten te maken van bekende en onbekende Nederlanders. Voor de campagne maakte ze onder andere foto’s van Tess Milne en Manuel Broekman.

Een druppel Spa

Het fotograferen met een druppel Spa was een grote uitdaging voor De Puy: “Ik moest weer beginnen bij de basis; een spiegel, een diafragma, een lens (de Spa druppel) en een sensor boven elkaar gemonteerd. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar mooie karakteristieke koppen en verhalen. Het was spannend, maar het is gelukt. Ik denk dat ik ze ‘gevangen’ heb.”

Eén van de puurste waters

“Spa is één van de puurste waters ter wereld. De waterdruppel die figureert in onze huidige tv-commercial symboliseert dat heel krachtig. Door het unieke fotografie experiment met Robin en de prachtige film van Maarten Groen (de commercial) krijgt de druppel een verdieping die de essentie raakt: het toont ons het leven in zijn mooiste vorm,” vertelt Edwin van Dijken, marketing manager Spa Nederland.

De nieuwe campagne en tv-commercial zijn vanaf 14 juni 2017 te zien in Nederland.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X