Natur. komt onder andere naam met nieuwe lijn

Amsterdam, 9 november 2017 13:01 | Sophie Laemers

De Nederlandse start-up natur., voorheen Naturalicious, breidt zijn aanbod voor onderweg uit met gezonde shots en snacks. Daarnaast is er een nieuwe productlijn: Supercharged juices. Deze zijn verkrijgbaar in de smaken Power Plant, Rocket Fuel en Body Guard.

Natur. voegt de koudgeperste sappen voor retail en online business samen en laat alleen de meest succesvolle smaken bestaan. De smaken Coco Beach en Way Cool verdwijnen uit het assortiment. De smaak van de twee sappen was niet optimaal, zo stelt het bedrijf.

 

“Met de nieuwe naam en het uitgebreide assortiment, komen we een stap dichter bij ons doel: consumenten op elke locatie en op elk moment een gezond en lekker alternatief bieden,” vertelt medeoprichter Tabe Ydo.

 

Antioxidanten

Voor de nieuwe Supercharged juices gebruikt natur. niet alleen het sap, maar ook de pitten, schillen en vruchtvlees. Hierdoor kan volgens het bedrijf een Supercharged juice tot 120 keer meer antioxidanten bevatten dan standaard sinaasappelsap.

 

Shots voor onderweg

Naast de nieuwe productielijn komt natur. met drie functionele shots: The Glow, The Charger en The Clean. Hiermee speelt de start-up in op de toenemende on-the-go trend.

 

De shots zijn, net als de sappen, koudgeperst. Hierdoor blijven alle vitaminen, mineralen en enzymen maximaal behouden, zo vertelt de start-up.

 

“We zien de natuur als de best denkbare apotheek. Die moet voor iedereen beschikbaar zijn, ook als je veel onderweg bent of een drukke levensstijl hebt.”

 

De snacks, onder andere groentechips, kokos bites en gedroogd zeewier, worden door natur. aangeboden in diverse snackboxen. Deze kunnen eenmalig en in abonnementsvorm besteld worden.

 

Design

Vanwege de veranderingen binnen het portfolio, heeft natur. naar eigen zeggen hard gewerkt aan een nieuw design voor de sappen. “Omdat we trots zijn op onze producten en nog meer willen laten zien van het sap, kiezen we bewust voor een transparante verpakking.”

 

HPP-techniek

De flesjes worden gebotteld in plastic. Chloé Greve van natur. legt uit waarom. “In deze flessen worden de sappen onder hoge druk gezet om de kwaliteit en veiligheid van het product te waarborgen en de houdbaarheid te verlengen.

 

“Hiervoor maken wij gebruik van HPP (High Pressure Processing)-technologie. Dit maakt de sappen voor de consument 14 tot 21 dagen houdbaar, mits gekoeld bewaard,” aldus Greve.

 

3650 hectare

Natur. is naar eigen zeggen Europa’s eerste hi-tech gezonde voedingsmerk. Het bedrijf doet alles zelf. Op 3650 hectare grond verbouwt de start-up zijn eigen groente en fruit. Tabe Ydo: “Wij hebben de ‘farm to fridge-formule’. Van de boer tot de fabriek tot het juicen.”

 

De nieuwe producten van natur. zijn vanaf november zowel online, als in supermarkten, groothandels en andere out-of-home locaties verkrijgbaar. In Nederland is natur. onder meer te koop bij Jumbo, Marqt en Deen.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X