Fruit Shoot introduceert nieuwe lijn suikervrije kindersappen

Amsterdam, 10 juli 2017 13:28 | Anne Groen

Frisdrankmerk Fruit Shoot komt met twee nieuwe productlijnen op de Nederlandse markt. Het merk speelt hiermee in op de groeiende vraag van de ouders die volgens het merk op zoek zijn naar een bewustere variant in het sappenassortiment voor hun kinderen.

Het frisdrankmerk Fruit Shoot creëerde de nieuwe lijn Essence: ongezoet water met een vleugje fruitsmaak.

Daarnaast lanceerde het merk ook Juicy: een fruitdrank zonder conserveermiddelen of toegevoegde kunstmatige smaak-, kleur- of zoetstoffen. 

Juicy & Essence

Juicy bestaat uit 75 procent fruitsap en 25 procent bronwater en is in twee frisse smaken verkrijgbaar: ‘appel & peer’ en ‘appel & zwarte bes’.

De dranken zijn verkrijgbaar in flesjes van 200ml met een voedingswaarde van 36 kcal uit 8,5 gram (fruit)suiker per 100ml.

Voor de productlijn Essence zijn de smaken ‘aardbei & framboos’ en ‘sinaasappel & ananas’ te krijgen. Het zijn eveneens flesjes van 200ml met een voedingswaarde van 1 kcal per 100ml.

Houdbare sappen onder druk

Volgens een persverklaring van Fruit Shoot staat de categorie houdbare sappen, en in het bijzonder het kidssegment zoals portieverpakkingen, op dit moment erg onder druk in Nederland.

Martijn Rikken, Country Manager Netherlands, ligt toe: “Deze categorie krimpt per jaar met 10 procent door een groeiend aanbod van alternatieve drankjes. Daarom komen we nu met innovaties die voldoen aan de bewustere keuze van de consument en de vraag van de retail om het belangrijke kidssegment weer te laten groeien”.

Verkrijgbaarheid

De productlijn Juicy is verkrijgbaar bij Jumbo Supermarkten en ligt vanaf maandag 10 juli ook bij Plus in de schappen. Vanaf 3 juli liggen de drankjes bij Albert Heijn in de schappen en vanaf oktober 2017 ook bij Jumbo.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X