Printen

European Packaging Gallery krijgt internationaal vervolg

Wageningen, 16 februari 2017 10:06 | Jael Lambers

Toevoegen aan Mijn VMT

Na een succesvolle lancering twee jaar geleden krijgt de European Packaging Gallery een internationaal vervolg als EPG 2.0, met de essentie het sneller beschikbaar maken van kennis over packaging en food processing.

Volgens Marc Oude Luttikhuis, initiator van EPG 1.0, is er een grote vraag vanuit de voedingsmiddelenindustrie naar duurzame materialen, langere houdbaarheid van producten en het verbeteren van de voedselveiligheid.

 

Internationaal

Het belangrijkste van EPG 2.0 is het internationaal gaan. De partners Food Valley en DéDutch hebben reeds een uitgebreid netwerk in binnen- en buitenland opgebouwd. Voedingsmiddelen- en verpakkingsproducenten uit dit netwerk kunnen bij elkaar worden gebracht.

Cross-overs
Cruciaal zijn netwerken waarin cross-overs ontstaan tussen bijvoorbeeld de levensmiddelenindustrie en materiaalproducenten. Verpakkingen moeten aan de nieuwste eisen voldoen. EPG 2.0 maakt het mogelijk om deze groepen samen met kennisinstituten tot nieuwe ontwikkelingen te laten komen. “De deelnemende bedrijven benadrukken het belang van een internationaal netwerk, om sneller tot nieuwe concepten te komen  en meer grip op het afzetgebied te krijgen. We focussen daarbij op Noordwest-Europa en Noord Amerika,” aldus Oude Luttikhuis. Verder gaf Ilse Dulk, communicatie medewerker Food Valley, aan dat deze aanpak zal leiden tot succesvollere verpakkingen voor de voedingsmiddelensector.

Verpakkingsoplossingen
Naast het bij elkaar brengen van de twee schakels zullen de nieuwe verpakkingsoplossingen op www.worldfoodinnovations.com te zien zijn. Dit platform is tot op heden door bezoekers uit meer dan 180 landen bezocht en levert iedere week nieuwe partnerverzoeken op.


Naar aanleiding van EPG 1.0 is de All In One Fondü van Emmi ontwikkeld.