‘Duurzame merken Unilever doen het echt beter op de markt’

Rotterdam, 19 mei 2017 10:36 | Jael Lambers

Unilever maakt bekend vorderingen in groei en waarde te zien door zijn ‘Sustainable Living brands’. Dit zijn merken als Ben & Jerry’s, Dove en Hellmans.

Zes jaar geleden startte Unilever met het ‘Sustainable Living Plan’, waardoor zijn merken nu met vijftig procent sneller groeien dan zijn overige merken. Meer dan zestig procent van de totale groei van het bedrijf was dit jaar afkomstig van de duurzame merken, het voorgaande jaar kwam dit neer op 46 procent.

Ecologische groei

Unilever laat weten dat de merken als Ben & Jerry’s, Dove en Hellmanns met kop en schouders boven de rest uitsteken qua ecologische groei en de grootste winst voor Unilever hebben behaald.

Daarnaast geeft Unilever aan dat zijn merken als Axe, Brooke Bond tea en Surf ook steeds verder naar zijn top kruipen. Uiteindelijk wil Unilever al zijn merken verduurzamen.

Duurzaamheid goed voor business

Paul Polman, CEO Unilever: “We hebben veel progressie gemaakt. Onze resultaten laten zien dat duurzaamheid goed is voor de business, met groeiend bewijs dat onze ‘Sustainable Living brands’ het ook echt beter doen op de markt.”

Stimulatie van innovaties

“Er is geen twijfel mogelijk dat het ‘Unilever Sustainable Living Plan’ ons beter laat concurreren. Het plan helpt onze merken te groeien, maar ook innovaties te stimuleren, onze ‘supply chain’ versterken, onze risico’s te verkleinen, onze kosten te verlagen en vertrouwen in ons bedrijf op te bouwen. Het helpt ons om de maatschappij en onze consumenten te bedienen. Hiermee creëren we waarde voor onze aandeelhouders,” aldus Polman.

Duurzame aankopen

Om de duurzaamheidswinst te behalen heeft Unilever consumentenonderzoek laten uitvoeren. Hiermee wilde het bedrijf een beter beeld krijgen van het aankoopgedrag .

Het onderzoek wees uit dat meer dan de helft van de consumenten al duurzamere producten koopt of er behoefte aan heeft. Eén op de drie (33 procent) consumenten koopt al producten die duurzaam zijn, terwijl 21 procent van hen nog geen duurzame aankopen doen, maar het wel belangrijk vinden. 

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X