Printen

De duurzaamheidsvlag hangt uit bij PLUS

Den Haag, 17 april 2017 08:00 | Schuttelaar & Partners

Toevoegen aan Mijn VMT

Dit jaar is PLUS uitgeroepen tot de meest verantwoorde supermarkt van Nederland door het Gfk.

Het is de derde keer op rij dat de Plus de titel van meest verantwoorde supermarkt heeft weten binnen te slepen. Met ondersteuning van advies- en communicatiebureau Schuttelaar & Partners heeft de supermarktketen de strategie voor het MVO-beleid opgesteld en geïmplementeerd. Het MVO-verslag is opgesteld volgens de GRI G4 richtlijnen voor duurzaamheidsverslaglegging.

Enkel Fairtrade koffie en thee

Plus is kampioen Fairtrade binnen de Nederlandse retailwereld. De supermarktketen stapte in vorige jaren al over op enkel Fairtrade koffie en thee van het huismerk en heeft dit jaar een belangrijke stap gezet met o.a. de introductie van Fairtrade rijst onder hun huismerk.

Fairtrade cacao

Daarnaast bekijkt de supermarkt de mogelijkheden voor uitbreiding van de Fairtrade cacao certificering voor het Plus huismerk en breidt Plus Fairtrade cacao uit naar samengestelde producten zoals koekjes en chocolade. Het bedrijf is in 2016 met 7% gegroeid in Fairtrade tegenover een verwachtte 5%. Het bedrijf verwacht in 2017 opnieuw een groei van 6%.

Betrokken bij de samenleving

Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij Plus: “Als Plus organisatie staan we samen met onze ondernemers en medewerkers midden in de samenleving en zijn we zeer betrokken bij alles wat er in de buurt gebeurt.” De supermarktketen heeft in 2016 alle 261 vestigingen klimaatneutraal gemaakt en een groot deel van de ondernemers rijdt met elektrische en hybride bezorgwagens.