Coca-Cola vraagt publiek om hulp bij zoektocht naar nieuwe natuurlijke zoetstof

Atlanta (VS), 8 augustus 2017 17:14 | Dionne Irving

Drankenproducent Coca-Cola schakelt crowdsourcing in om nieuwe ideeën voor een natuurlijke zoetstof op te doen. Via twee wedstrijden kunnen respectievelijk wetenschappers en consumenten ideeën aandragen.

Op HeroX, het crowdsourcingsplatform van Coca-Cola, kunnen wetenschappers $1 miljoen winnen in de Sweetener Challenge als ze een idee aandragen voor een laagcalorische stof afkomstig van een natuurlijke bron die de smaak van suiker benadert wanneer het wordt toegevoegd aan dranken of voeding. De winnaar wordt in oktober 2018 bekendgemaakt.

Verhalen van consumenten

Daarnaast lanceert de multinational ook de Sweet Story Challenge waar mensen wereldwijd verhalen en video’s kunnen indienen over hun favoriete manier om voeding of dranken natuurlijk te zoeten in hun cultuur, gemeenschap of familie. Tot vijf individuen of teams zullen strijden voor 100.000 dollar aan prijzengeld. De winnaar van deze challenge wordt in december bekendgemaakt.

Verder kijken

“We zijn altijd op zoek naar nieuwe en betere ingrediënten. We weten dat goede ideeën overal vandaan kunnen komen”, aldus Coca-Cola innovatiemanager Robert Long.

“Deze twee wedstrijden komen vanuit onze behoefte om dranken te maken die onze consumenten willen drinken en onze bereidheid om verder dan de muren van ons bedrijf te kijken naar suikeralternatieven.”

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

sluiten X